سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد؛ بیمه‌شدگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در صورت فقدان دفترچه درمانی، موضوع را سریعا به شعبه تامین اجتماعی اطلاع دهند تا از سوء استفاده‌های احتمالی از آن جلوگیری شود.

بیمه شدگان مفقود شدن دفترچه درمانی خود را فورا به شعبه تامین اجتماعی اطلاع دهند

سلامت نیوز: سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد؛ بیمه‌شدگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در صورت فقدان دفترچه درمانی، موضوع را سریعا به شعبه تامین اجتماعی اطلاع دهند تا از سوء استفاده‌های احتمالی از آن جلوگیری شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، در صورتی که مفقود شدن دفترچه های درمانی به اطلاع شعب تامین اجتماعی در سریعترین زمان اطلاع داده نشود، با توجه به اینکه ممکن است از سوی برخی افراد سودجو، سواستفاده های احتمالی از آن شود، تبعات این سوء استفاده بیمه شده را نیز در بر می‌گیرد.


به گزارش سازمان تامین اجتماعی،براساس این گزارش، بیمه ‌شدگان و مستمری ‌بگیرانی که بنا به دلایلی دفا‌تر درمانی آنها مفقود می ‌شود باید با مراجعه به شعبه تامین اجتماعی، ضمن اعلام فقدان آن، برای دریافت دفترچه درمانی المثنی نیز اقدام کنند.


این سازمان اعلام کرد که بیمه شدگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در هنگام مراجعه به مراکز ملکی این سازمان برای دریافت خدمات نیاز به ارائه دفترچه ندارند و با ارائه کد ملی پذیرش و خدمات را دریافت می کنند ولی در هنگام مراجعه به مراکز طرف قرارداد این سازمان نیاز به ارائه دفترچه درمانی است، به همین منظور بیمه شدگان و مستمری بگیران در حفظ و نگهداری دفترچه های درمانی بکوشند.


براساس این گزارش، تکمیل فرم درخواست صدور دفترچه درمانی المثنی، پرداخت مبلغ خسارت صدوردفترچه درمانی المثنی و ارائه اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی صاحب دفترچه مفقودی مدارک لازم برای صدور دفترچه المثنی است.


طبق اعلام سازمان تامین اجتماعی، صدور دفترچه درمانی المثنی آن دسته از بیمه شدگان و مستمری بگیران و افراد تحت تکفل آنان که در اثر حوادث غیر مترقبه مفقود شود، پس از تکمیل فرم درخواست صدور دفترچه درمانی المثنی و تاییدیه از مراجع ذیصلاح صرفاً بدون اخذ وجه خسارت مربوطه انجام می ‌شود.
اکنون 42 میلیون بیمه شده از خدمات سازمان تامین اجتماعی بهره مند هستند که 14 میلیون نفر از آنها بیمه شده اصلی و حدود 3 میلیون نفر نیز بازنشسته و مستمری بگیرهستند.
j

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha