دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
کد خبر: 223246

تحصیلات و طول عمر؛ به نظر شما ارتباطی میان این دو وجود دارد؟ آیا تحصیلات بیشتر بر طول عمر ما اثر گذار است؟ آیا تفاوتی در طول عمر افراد تحصیل کرده و دیگران مشاهده می کنید؟

تحصیل کرده ها طول عمر طولانی تری دارند؟

سلامت نیوز: تحصیلات و طول عمر؛ به نظر شما ارتباطی میان این دو وجود دارد؟ آیا تحصیلات بیشتر بر طول عمر ما اثر گذار است؟ آیا تفاوتی در طول عمر افراد تحصیل کرده و دیگران مشاهده می کنید؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا زندگی، شاید در ظاهر دو موضوع کاملاً بی ارتباط باشند، ولی واقعیت این است که تحصیلات دانشگاهی به طور چشم گیری احتمال بروز سکته های قلبی را کاهش می دهد. مطالعات محققان دانشگاه آکسفور روی بیش از 500 هزار نفر نشان از دارد که 3.6 سال تحصیلات اضافی تأثیر قابل توجهی در کاهش بیماری های قلبی دارد. این مقدار نزدیک با تعداد سال های گذراندن یک دوره تحصیلی در دانشگاه.

بر اساس یافته های به دست آمده از این پژوهش، احتمال سیگار کشیدن افرادی دارای تحصیلات دانشگاهی کمتر از دیگران است. از طرف دیگر، این افراد شاخص توده بدنی پایین تری دارند و چربی خونی آنها نیز اغلب تنظیم است. محققان به این نتیجه رسیده اند که برخورداری از ثبات سلامت جسمانی یکی از مهم ترین نتایج ادامه تحصیل است. آنچه در اینجا اهمیت دارد نه محیط دانشگاه بلکه طولانی شدن دوره آموزش است.

در واقع، این آموزش و افزایش سطح آگاهی افراد است که منجر به انتخاب سبک زندگی سالم تری می شود. اثبات ارتباط میان آموزش طولانی و افزایش طول عمر یک پیام مهم برای مسئولان و تصمیم گیران دارد؛ و آن چیزی نیست جز تسهیل راه آموزش در مدرسه و پس از آن در دانشگاه. ارائه کمک های مالی به دانش آموزان و بر طرف کردن موانع موجود در این مسیر کمک قابل توجهی به سلامت و در نهایت طول عمر بیشتر انسان ها می کند.

منبع telegraph

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha