داروهای متعددی به علت شیوع بالای چاقی در جهان، عرضه شده است كه بیشتر آنها تجاری هستند و بر اساس اصول علمی ساخته نشده‌اند.

سلامت نیوز:دبیر انجمن پیشگیری و درمان چاقی گفت: بیشتر داروهای كم ‌اشتهایی بر اعصاب و روان افراد تاثیر منفی می‌گذارد و بروز اختلالات خلقی را موجب می‌شود.

دكتر محمد هاشمی در گفت وگو با ایسنا افزود: بیشتر داروهای كم اشتهایی، افراد را تحریك پذیرتر می‌كند. علاوه بر آن باعث ایجاد اختلال در سوخت و ساز بدن می‌شود همچنین آشفتگی در سیستم هورمونی بدن را در پی دارد.

وی تاكید كرد: این داروها ممكن است در كوتاه مدت باعث كاهش وزن شود اما این وضعیت پایدار نیست و پس از مدت كوتاهی نه تنها وزن فرد به حالت اول بازمی‌گردد بلكه بیشتر از قبل نیز می‌شود.


دبیر انجمن پیشگیری و درمان چاقی درباره داروهای موجود برای كاهش وزن گفت: برخی از این داروها روی مكانیزم چربی‌ها بر بدن تاثیر می‌گذارد یا بر هضم و جذب كربوهیدراتها اثر دارد و باعث كاهش وزن می‌شود.

هاشمی افزود: داروهای متعددی به علت شیوع بالای چاقی در جهان، عرضه شده است كه بیشتر آنها تجاری هستند و بر اساس اصول علمی ساخته نشده‌اند.

وی درباره راه‌های كاهش وزن افراد چاقی كه به علت ابتلا به بیماری‌های قلبی و آرتروز امكان ورزش كردن را ندارند، اظهار كرد: ورزش كردن اثرات مفید متعددی بر جسم و روح دارد اما هیچ عاملی به اندازه رژیم غذایی مناسب در كاهش وزن موثر نیست بنابراین به افرادی كه برای كاهش وزن خود ورزش می‌كنند، توصیه می‌شود كه از یك رژیم غذایی صحیح نیز پیروی كنند.

هاشمی در پایان گفت: افراد چاقی كه دارای مشكلات متعدد جسمی هستند باید برای كاهش وزن خود به پزشك متخصص رژیم درمانی مراجعه كنند تا پزشك بر اساس وزن، قد و میزان فعالیت بدنی آنان برنامه‌ای غذایی تدوین كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha