كودكان در صورت مصرف زیاد مواد خوراكی مانند نوشابه و سس ممكن است دچار مشكلاتی مانند دل درد شوند و تنها راه درمان، اصلاح روش تغذیه آنان است.

سلامت نیوز:رییس انجمن پزشكان كودكان گفت: یبوست، ریفلاكس و دل درد شایعترین بیماریهای كودكان هستند البته اسهال نیز پیش از این جزو بیماریهای شایع بود.

به گزارش  ایسنا، دكتر غلامرضا خاتمی در حاشیه ششمین كنگره اورژانس‌ها و بیماریهای شایع طب كودكان در جمع خبرنگاران اظهار كرد: مادران به علت آموزش دیدن با علائم اسهال كودكان آشنا شده‌اند بنابراین مراجعات آنها به علت اسهال كودكان به پزشكان كمتر شده است.

وی درباره راه‌های پیشگیری از ابتلای كودكان به بیماریهای شایع این گروه سنی گفت: هریك از بیماری‌های یبوست، ریفلاكس و دل درد در دوره‌ای از زندگی كودكان بروز می‌كند. برای پیشگیری از ابتلای كودكان به بیماری‌های شایع، مدت زمان تغذیه با شیر مادر، دادن به موقع غذاهای كمكی و میوه‌ها به كودكان مهم است.

خاتمی افزود: ریفلاكس تقریبا در یكی دو ماهه اول زندگی همه كودكان رخ می‌دهد و پس از مدتی اصلاح می‌شود مگر آن كه مادر اشتباهاتی در تغذیه كودك خود بكند.

این فوق تخصص گوارش كودكان تاكید كرد: كودكان در صورت مصرف زیاد مواد خوراكی مانند نوشابه و سس ممكن است دچار مشكلاتی مانند دل درد شوند و تنها راه درمان، اصلاح روش تغذیه آنان است.

به گزارش ایسنا دكتر فریبا فرنقی - متخصص كودكان- درباره مسمومیت كودكان با ماده مخدر شیشه گفت: این ماده، آمفتامین است و اگر كودكی آن را مصرف كند سیستم اعصابش تحریك می‌شود و رفتارهای عجیب و غریبی از او سر می‌زند.

وی تاكید كرد: تركیبات ماده مخدر شیشه، خطرناك است و علائم آن در كودكان بسته به مقدار مصرف این ماده متفاوت است. با این حال كودكانی كه این ماده را مصرف می‌كنند تحریك پذیرو بی‌قرار می‌شوند، حرارت و فشار خون آنها بالا می‌رود و تمایلی به غذا خوردن نشان نمی‌دهند و حتی ممكن است دچار خونریزی مغزی و كمبود اكسیژن مغز شوند.

فرنقی در پایان به خانواده‌ها توصیه كرد: در صورتی كه متوجه مصرف شیشه از سوی كودكان خود شدند آنها را به مراكز درمانی منتقل كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha