میزان کارانه های پرداختی به پزشکان و کادر درمانی بیمارستان مرکز طبی اطفال بسیار ناچیز است با این حال این پرداختی های اندک تا شهریورماه به کادر درمانی و پرسنل پرداخت شده است. این پرداختی های کم و به دنبال آن درآمد پایین کادر درمانی ناشی از بی عدالتی در پرداخت کارانه ها توسط بیمه ها است.

سلامت نیوز:رئیس بیمارستان مرکز طبی اطفال با اشاره به کسورات پرداختی های شرکت های بیمه به عنوان عمده ترین مشکل این بیمارستان گفت: کسوراتی که این شرکت های بیمه به رقم پرداختی می زنند بی انصافی محض است، علاوه بر این نباید به تمام بیمارستانهای دولتی به یک میزان پرداختی بدهند.

دکتر علی ربانی در گفت‌وگو با  ایسنا - منطقه علوم پزشکی تهران شرایط فعلی پرداخت معوقات بیمه ها را بهتر از سال گذشته دانست و گفت: پرداخت معوقات بیمه ها کمی بهتر شده است، با این حال مسئله مهم برای بیمارستان، کسوراتی است که شرکت های بیمه به رقم پرداختی ها می زنند. این امر برای رشته هایی مانند اطفال که بیشتر آن نسخه نویسی است، بی انصافی محض است، با این حال اگر نسخه ای قلم خوردگی داشته باشد بیمه هیچ گونه پرداختی به بیمارستان نمی دهد.

وی با اشاره به مرکز طبی اطفال به عنوان تنها مرکز تخصصی اطفال در کشور افزود: در تمام ایران یک مرکز طبی اطفال داریم که مجهز به آزمایشگاه های مدرن است و اگر مرکز ما پاسخگوی نیاز بیماران نباشد، آنها برای درمان به سایر مراکز درمانی مراجعه نمی کنند. این در حالیست که با این تعداد مراجعه کننده و خدماتی که ارائه می شود، این مرکز در کنار سایر مراکز آموزشی- درمانی و در یک سطح دیده می شود که نتیجه آن پرداخت کم شرکت های بیمه و همچنین در اختیار گذاشتن امکانات کم به این بیمارستان است.


کمبود پرستار ازجمله مشکلات ناشی از معوقات پرداختی های بیمه است

ربانی پیرامون مشکلات ناشی از معوقات و هم چنین کسورات بیمه ها اظهار داشت: متاسفانه با افزایش قیمت ها تعرفه هایی که شرکت های بیمه به بیمارستان می دهند افزایش پیدا نکرده است، با این شرایط بیمارستان مرکز طبی اطفال120تخت آماده بهره وری دارد که به دلیل کمبود پرستار این امرامکان پذیر نیست، این درحالی است که با داشتن 500 میلیون تومان، علاوه بر تجهیز امکانات، می توان بخش جراحی قلب اطفال را به این مرکز درمانی افزود.

رئیس مرکز طبی اطفال افزایش درآمدها را به نفع سیستم خدمات دهی دانست و تصریح کرد: متاسفانه توزیع کارانه در دانشگاه علوم پزشکی تهران کاملا به صورت بی عدالتی است وحتی این بی عدالتی به تبعیض گذاشتن بین رشته ها منجر می شود. با این وجود وظیفه تمام اساتید علوم پزشکی، آموزش به دانشجویان رزیدنتی است. اساتید بر اساس رشته ها به دانشگاه نیامده اند و این تفاوت ها نباید در پرداخت کارانه ها به آنها تاثیری داشته باشد.

وی ادامه داد: میزان کارانه های پرداختی به پزشکان و کادر درمانی بیمارستان مرکز طبی اطفال بسیار ناچیز است با این حال این پرداختی های اندک تا شهریورماه به کادر درمانی و پرسنل پرداخت شده است. این پرداختی های کم و به دنبال آن درآمد پایین کادر درمانی ناشی از بی عدالتی در پرداخت کارانه ها توسط بیمه ها است.


 حدود 2میلیارد تومان میزان بدهی شرکت های بیمه به بیمارستان مرکز طبی اطفال

ربانی با اشاره به میزان معوقات پرداختی شرکت های بیمه در سال 89 گفت: بیمه خدمات درمانی تا شهریور ماه و تامین اجتماعی تا مرداد پرداخت کرده اند و درمجموع شرکت های بیمه حدود5/1تا 2میلیارد تومان به بیمارستان مرکز طبی اطفال بدهکار هستند. با این شرایط در معوقات پرداختی های بیمه و زدن کسورات در رقم پرداختی ها و بی عدالتی در کارانه ها، بیمه ها سعی بر قانون مند کردن تسهیلات دارند که با وجود قیمت های فعلی، تحقق این امر با مشکل روبه رواست.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با حذف کسورات در پرداختی شرکت های بیمه و نگاه ویژه ی این شرکت ها به مرکز طبی اطفال، این بیمارستان سعی بر تلاش و خدمات دهی هرچه بیشتر وهم چنین حل مشکلات بخش های فعلی و راه اندازی بخش های جدید دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha