فعالیت قلب یك زن 45 ساله با فعالیت قلب زن20ساله بسیار متفاوت است و این امكان وجود دارد كه به دنبال بارداری در سن بالا، قلب با مشكل مواجه شود و بیماری‌های قلبی و تنگی نفس در زنان باردار بروز كند. بارداری در سن بالا می‌تواند بر فعالیت كلیه‌ها نیز تاثیر منفی داشته باشد.

سلامت نیوز:یك متخصص زنان و زایمان با تاكید بر این كه زنان در سن‌ زیر 18سال و بالای 40 سال باردار نشوند، گفت: زیرا عوارض بارداری در زنانی كه در سن كم و زیر 18سال باردار می‌شوند، بیش‌تر است و حتی تحمل عوارض طبیعی دوران بارداری نیز برای آن‌ها بسیار دشوار خواهد بود.

دكتر عبدالمجید باور در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا منطقه خوزستان، با بیان این مطلب افزود: بارداری در سن بالا نیز توصیه نمی‌شود، زیرا با افزایش سن، احتمال ابتلا به بیماری‌های مختلف بیش‌تر می‌شود. سقط جنین در سه‌ ماهه نخست بارداری، تولد جنین ناسالم، از بین رفتن جنین درون رحم مادر، احتمال ابتلا به دیابت، افزایش فشار خون و همچنین ناتوانی در تحمل بارداری از جمله عوارض بارداری در سن بالا است.

باور تصریح كرد: فعالیت قلب یك زن 45 ساله با فعالیت قلب زن20ساله بسیار متفاوت است و این امكان وجود دارد كه به دنبال بارداری در سن بالا، قلب با مشكل مواجه شود و بیماری‌های قلبی و تنگی نفس در زنان باردار بروز كند. بارداری در سن بالا می‌تواند بر فعالیت كلیه‌ها نیز تاثیر منفی داشته باشد.

این متخصص زنان و زایمان با بیان این ‌كه ابتلای نوزاد به بیماری «سندرم‌ داون» از دیگر عوارض بارداری در سنین بالا است، خاطرنشان كرد: از هر 100 نوزاد متولد شده از مادران با سن 40 تا 45 سال، یك نوزاد به سندرم داون مبتلا می‌شود كه این میزان در بارداری‌های پس از 45 سال به چهار نوزاد در هر 100 تولد افزایش می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha