سالانه حدود 40 هزار نفر به دلیل مسمومیت با گاز منواکسید کربن به اورژانش‌های بیمارستانی مراجعه می کنند که حدود 6 هزار نفر حدود 30 درصد از این افراد به علت شدت مسمومیت فوت می کنند و 40 درصد دیگر مراجعین با عوارض آن درگیر می شوند.

سلامت نیوز:یک متخصص طب اورژانس با بیان اینکه سالانه بیش از 40 هزار نفر به علت مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن به اورژانس‌های بیمارستانی مراجعه می کنند، گفت: متاسفانه حدود شش هزار نفر از این افراد به علت شدت مسمومیت فوت می کنند.

دکتر محسن اسفندبد عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درگفت وگو با  ایسنا اظهار كرد: به طور متوسط مرگ ناشی از مسمومیت با گاز مونواکسید کربن از صفر تا 30 درصد است که این مسمومیت شایع‌ترین علت مرگ در فصول را نیز به خود اختصاص داده است.

وی افزود: سالانه حدود 40 هزار نفر به دلیل مسمومیت با گاز منواکسید کربن به اورژانش‌های بیمارستانی مراجعه می کنند که حدود 6 هزار نفر حدود 30 درصد از این افراد به علت شدت مسمومیت فوت می کنند و 40 درصد دیگر مراجعین با عوارض آن درگیر می شوند.

این عضوهیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: بیشترین علت فوت ازطریق استنشاق و مسمومیت با گاز مونواکسید کربن به علت وجود نقص درسیستم گرمایش منازل مسکونی است.

این متخصص طب اورژانس با اشاره به عوارض ناشی از این مسمومیت گفت: سردرد، تهوع، سرگیجه از شایع ترین علائم تشخیصی این مسمومیت است که در درجه اول ممکن است با عفونت های ویروسی اشتباه شود. اما رفتن به کما، بروز تشنج و درنهایت مرگ پیامد های ناشی از این نوع مسمومیت است.

دکتر اسفند بد در پایان با تاکید بر اینکه گذاشتن آب یا آجر بروی بخاری هیچ تاثیری در کاهش آلاینده گی و گازهای مسموم ندارد گفت: از آن جایی که گاز مونواکسید کربن بو و طعم خاصی ندارد باتوجه به اینکه این گازبووطعم خاصی ندارد خطرمسمومیت با آن بالا است از این رو هر فرد باید ازایمنی سیستم گرمایش خانه ی خود اطمینان حاصل کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • داش سهیل ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    3 0
    بنده تکذیب میکنم این موضوع را چون بعضا بین علمای دین مبین اسلام اختلاف نظر وجود دارد.
  • رضا IR ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    4 1
    این بخاریهای سرامیکی بدون دودکش چراخطرندارن آجرهم ازجنس سرامیکه