وقتی غذا می خوریم یک ورقه نازک و چسبنده روی دندان ها مخصوصا لبه لثه ها جمع می شود که این تجمع میکروبها تحریک کننده دندان هاست و سبب التهابات لثه می شود

سالی یک بار سلامت دندان ها از لحاظ جرم گیری چک شود
دکتر علی یزدانی در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز اظهار داشت : وقتی غذا می خوریم یک ورقه نازک و چسبنده روی دندان ها مخصوصا لبه لثه ها جمع می شود که این تجمع میکروبها تحریک کننده دندان هاست و سبب التهابات لثه  می شود. اگر بهداشت فردی را رعایت کنید و مسواک زدن را به طرز صحیحی انجام دهید، در طول روز این جرم ها شسته می شوند و خطری دندان ها و لثه شما را تهدید نمی کند و ممکن است تا مدت زیادی دندان های شما احتیاجی به جرم گیری نداشته باشد ولی در حالت عادی افراد بایستی سالی یک بار به دندانپزشکی مراجعه کرده و وضعیت سلامت دندان های خود را از لحاظ جرم گیری چک کنند. برخی افراد به دلیل بزاق دهانشان بیشتر دچار جرم های دندانی می شوند که این افراد بایستی هر 6 ماه یک بار به  دندانپزشک مراجعه کنند.

عضو شورای عالی نظام پزشکی افزود:‌ با جرم گیری دندان ها هیچ خطری دندان های شما را تهدید نمی کند، بلکه با جرم گیری به موقع از بروز برخی بیماری های لثه و پوسیدگی دندان ها و بیماری تحلیل استخوان فک پیشگیری می کنید و تصور اینکه با جرم گیری، دندان ها نازک می شوند و از بین می روند تصور غلطی است و این تصور شاید به این دلیل باشد که برخی بعد از جرم گیری دچار حساسیت دندانی می شوند که این حساسیت دندانی بعد از مدت کوتاهی از بین می رود.

دکتر یزدانی در آخر تاکید کرد که دندان باید یک عضو سالم در داخل لثه و استخوان فک باشد و جرم گیری یک روش مفید برای سالم نگه داشتن دندان ها و جلوگیری از التهابات لثه و پوسیدگی دندان ها می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha