وزیر بهداشت گفت: آزمون استخدام پرستاران اواخر بهمن ماه امسال برگزار می‌شود و نتایج آن پایان اسفند ماه اعلام و استخدام آنها تا پایان امسال صورت خواهد گرفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، مرضیه وحیددستجردی در حاشیه مراسم شصت و پنجمین نشست سالانه رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور كه صبح امروز در ستاد دانشگاه علوم پزشكی تهران برگزار شد، با بیان اینكه سهمیه استخدام پرستاران در همه دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور مشخص و ابلاغ شده است، اظهار داشت: برنامه وزارت بهداشت این است كه آزمون این استخدام را در اواخر بهمن ماه انجام دهد و تا اواخر اسفند نتایج آن مشخص و تا پایان سال اعلام شود.
وی درباره پزشك خانواده نیز اظهار داشت: در حال حاضر پزشكان مورد نیاز در طرح پزشك خانواده در سه استان سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان در شهرهای بین 20 تا 50 هزار نفر ثبت‌نام شده است.
همچنین سایر گروه‌ها كه مرتبط با پزشك خانواده هستند مانند ماماها، بهداشت‌كاران خانواده، روانشناسان و متخصصان تغذیه نیز كار ثبت‌نام خود را به پایان رسانده‌اند.
وحید‌دستجردی با بیان اینكه در شهرهای این سه استان مردم به صورت دسته‌های 10 هزار نفری مشخص شده‌اند، تصریح كرد: كار پزشك خانواده در حال انجام است اما در همین دی ماه آن را به صورت رسمی به همراه وزیر رفاه اعلام می‌كنیم.
وزیر بهداشت در پاسخ به این سؤال كه آیا حقوق پزشكان خانواده كم است، ادامه داد: در این زمینه توافق خوبی بین دو وزارتخانه صورت گرفته است كه بر اساس محرومیت محل خدمت پزشكان خانواده حقوق و درآمد آنها بیشتر می‌شود و باید در نظر داشت میزان آن بالای 2 میلیون تومان است.
وی اضافه كرد: در حال حاضر پزشكان خانواده‌ای كه در این سه استان مشغول به فعالیت هستند، دو ماهی است كه این حقوق را دریافت می‌كنند.
وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان كرد: در خصوص افزایش قیمت پذیرش دانشجو و تحصیل واحدهای بین‌الملل باید گفت كه افزایش هزینه‌ای نداشته‌ایم و فقط افزایش معمول سالانه این هزینه‌ها بوده است.
وی در خصوص افزایش قیمت دارو نیز یادآور شد: میزان افزایش قیمت داروها را دولت خواهد پرداخت اما باید در نظر داشت كه افزایش قیمت حامل‌های انرژی و مواد اولیه دارویی مقداری به قیمت داروها خواهد افزود. ولی تا پایان سال افزایش هزینه‌ای نخواهیم داشت.
وحیددستجردی گفت: امیدواریم در سال آینده با حمایت دولت افزایش هزینه‌ها جبران شود تا غیر از افزایش معمول قیمت سالانه دارو افزایش دیگری نداشته باشیم.
وزیر بهداشت همچنین خاطرنشان كرد: امسال هزینه‌های دانشجویان كشور از جمله خوابگاه، خوراك را افزایش ندادیم و نگرانی از این بابت نخواهیم داشت.
وی درباره افزایش ویزیت پزشكان به همراه اجرای قانون هدفمند كردن یارانه‌ها گفت: امسال افزایش قیمتی در این زمینه نخواهیم داشت.
وحیددستجری درباره ریاست سازمان ملی جوانان كه به فرحناز تركستانی معاون دانشجویی وزارت بهداشت پیشنهاد داده شده بود، یادآور شد: خانم تركستانی ظرف مدت كوتاهی دو باره در بیمارستان بستری شدند كه اگر سلامتی خود را به دست آورند، حتما خدمتگزار دولت خواهند بود و ما به دنبال گزینه‌های دیگری خواهیم رفت.
وی همچنین درباره آزمون دستیاری گفت: همه افرادی كه به نوعی داوطلب آزمون دستیاری بودند و در این آزمون كه در سال گذشته برگزار شد، متخلف شناخته شدند، حق شركت در آزمون امسال را ندارند. مظنونان داوطلب این آزمون 17 مورد بود كه سه مورد آن قطعی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha