مرکز ثبت و بررسی عوارض ناخواسته داروهای وزارت بهداشت با صدور اطلاعیه نسبت به مصرف آمپول «متیل پردنیزولون استات» هشدار داده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از نظام پرستاری، بررسی های مرکز ADR وزارت بهداشت نشان می دهد نمونه آمپول «متیل پردنیزولون استات» تقلبی است و مجوز توزیع و مصرف ندارد.

مرکز ADR به تازگی گزارشی مبنی بر بروز آبسه در محل تزریق عضلانی آمپول «متیل پردنیزولون استات» با مندرجات شرکت Sai Parenterals Pvt.Ltd. کشور انگلستان در تعدادی از بیماران را دریافت کرده است که پس از بررسی ها صورت گرفته مشخص شد این فرآورده تقلبی و فاقد مجوز توزیع و مصرف است.

بر اساس این گزارش همکاران تیم درمان باید به منظور پیشگیری از بروز عوارض دارویی از تزریق این فرآورده تقلبی خودداری کنند.

همچنین مرکز ADR تأکید کرده که باید پیش از تجویز و مصرف هر نوع فرآورده دارویی از دارا بودن مجوزهای وزارت بهداشت برای توزیع و مصرف اطمینان حاصل شود و در صورت تردید به تقلبی بودن فرآورده بررسی های لازم صورت گیرد.

در پایان این اطلاعیه آمده است: از همکاران تیم بهداشتی درمانی درخواست می شود در صورت مشاهده هر گونه عارضه یا اشتباه دارویی، مراتب را از طریق تکمیل فرم های زرد و ارسال به صندوق پستی 948-14185 یا نمابر 88890857 و یا از طریق تماس تلفنی 4-88923193 به مرکز ADR گزارش دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha