پنجشنبه ۲ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۵
کد خبر: 22351

یک گزارش رسمی در انگلستان نشان می‌دهد آلودگی هوا می‌تواند طول عمر 200 هزار نفر در این کشور را حداقل 2 سال کاهش دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین مطالعات انجام شده توسط کمیته تاثیرات پزشکی آلودگی هوا (COMEAP) برای اولین بار تلاش کرده است تاثیر آلودگی‌های ناشی از ترافیک، کارخانه‌ها و نیروگاه‌ها را روی سلامت انسان بررسی کند.
این تحقیقات نشان داد آلودگی هوا باعث از دست رفتن 340 هزار سال از زندگی مردم انگلستان در سال 2008 شده است.
البته این محققان معتقدند این آلودگی‌ها بیش‌ترین تاثیر را روی 0.3 درصد از جمعیت مردم این کشور خواهند داشت که جمعیتی بالغ بر 200 هزار نفر را در بر می‌گیرد.
در این گزارش این طور نتیجه گرفته شده که بخش مهمی از تاثیرات آلودگی هوا روی مرگ و میر انسان‌ها مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی است.
محققان معتقدند آلودگی هوا باعث می‌شود نوزادانی که امروزه متولد می‌شوند به طور متوسط 6 ماه کم‌تر عمر کنند.
دکتر مایک ناپتون مدیر سازمان قلب بریتانیا در این باره گفت: متاسفانه ما اثر آلودگی‌ هوایی را که در اثر فعالیت انسان‌ها به وجود می‌آید نادیده می‌گیریم. بخش مهمی از این آلودگی‌ها بدون بو و رنگ هستند و شخص متوجه وجود آن‌ها در محیط اطراف خود نمی‌شود.
در روزهایی که میزان آلودگی هوا بیش از حد طبیعی است افرادی که دچار بیماری‌های قلبی هستند بیش‌تر به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند. به نظر می‌رسد آلودگی هوا بیش‌تر باعث بدتر شدن مشکلات قلبی می‌شود تا این که یکی از عوامل مهم به وجود آورنده آن باشد.
در مورد علت بروز بیماری‌های قلبی در اثر آلودگی هوا دو نظریه وجود دارد. نظریه اول این گونه مطرح می‌کند که ذرات بسیار ریزی در اعماق ریه‌های انسان‌ها نفوذ کرده و باعث بروز تورم در دیواره‌های رگ‌های قلبی می‌شوند. نظریه دوم هم معتقد است ترکیباتی در آلودگی هوا وجود دارند که می‌تواند باعث نامنظم شدن ضربان قلب شوند.
البته در این بین آلودگی هوا می‌تواند کیفیت زندگی بسیاری از انسان‌ها را تحت تاثیر خود قرار دهد. برای مثال مبتلایان به بیماری آسم و آلرژی‌های تنفسی در این بین مشکلات بسیار زیادی را تجربه خواهند کرد.
تلگراف، 21 دسامبر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha