رئیس انجمن جهانی هپاتیت B با اشاره به ضرورت ارائه آموزش، واکسیناسیون و غربالگری جهت پیشگیری از هپاتیت گفت: ایران کشوری سرآمد در حوزه پیشگیری و کاهش ابتلا به هپاتیت است.

موفقیت ایران در کاهش آمار ابتلا به هپاتیت

سلامت نیوز:رئیس انجمن جهانی هپاتیت B با اشاره به ضرورت ارائه آموزش، واکسیناسیون و غربالگری جهت پیشگیری از هپاتیت گفت: ایران کشوری سرآمد در حوزه پیشگیری و کاهش ابتلا به هپاتیت است.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از فارس، رابرت گیش در حاشیه هفتمین کنفرانس بین‌المللی هپاتیت تهران، اظهار داشت: در کشورهای شرقی هپاتیت B شایع‌تر از هپاتیت C بوده و این مسئله در کشورهای غربی برعکس است. همچنین در کشورهایی همچون هند، چین و تایوان بیشترین دلیل هپاتیت، انتقال از طریق مادر به نوزاد است.

وی با بیان اینکه آموزش، واکسیناسیون و غربالگری از برنامه‌ها در انجمن جهانی هپاتیت است، گفت: علی‌رغم اینکه جنگ، کشورهایی از منطقه خاورمیانه همچون یمن، سوریه، عراق و افغانستان را درگیر کرده، ولی در ایران آمار هپاتیت B پایین است.

رئیس انجمن جهانی هپاتیت B با تأکید بر ضرورت توجه به سلامت خون و غربالگری جهت شناسایی و تشخیص هر چه سریع‌تر هپاتیت گفت: ایران توانسته از طریق تشکیل کمپین‌های مختلف حدود 2 هزار نفر را تست و برای آزمایش‌های مربوطه آنها را معرفی کند و این رویکرد بسیار مؤثری به شمار می‌رود.

گیش ادامه داد: از طرفی، ایران موفق شده در حوزه فراهم‌آوری داروهای مربوط به هپاتیت گام‌های مؤثری بردارد و در واقع با مجموعه اقدامات صورت گرفته، این کشور خواهد توانست سرآمد منطقه و برخی از کشورهای دیگر جهان در ریشه‌کن کردن هپاتیت و کاهش شیوع آن باشد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha