پنجشنبه ۲ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۹
کد خبر: 22357

توانایی بدن به تحمل کردن سرما با افزایش سن کاهش پیدا می‌کند‌ و سالمندان را در معرض خطر بیشتر هیپوترمی قرار می‌دهد. در عارضه هیپوترمی، درجه حرارت بدن به پایین‌تر از حد طبیعی سقوط می‌کند و برای مدت طولانی در این حد باقی می‌ماند.

به گزارش سلامت نیوز افراد سالمند، اغلب فصل زمستان را با نگرانی در مورد لیزخوردن بر روی یخ‌ها می‌گذرانند، اما آنها به همین اندازه باید نگران چاییدن هم باشند.
 
برخی از مشکلات پزشکی و کم تحرکی سالمندان را در معرض خطر بیشتر هیپوترمی، حتی در سرمای خفیف قرار دهد.
سالمندان با انجام اقداماتی می‌توانند مانع از هیپوترمی شوند.
 
به آنها توصیه می کنیم:
- هنگامی که بیرون می‌روید، چند تا لباس بپوشید. کلاه، روسری، دستکش و یک کت گرم به تن کنید.
 
- هنگامی که درون خانه هستید، زیر لباس‌های‌تان، لباس زیر بلندی بپوشید. جوراب هم بپوشید. از یک پتو یا پوستین برای گرم نگه داشتن پاها یا شانه‌های‌تان استفاده کنید. در صورت لزوم درون خانه هم از کلاه استفاده کنید.
 
- درجه ترموستات را دست کم در حد 20 درجه سانتی‌گراد نگه دارید. حتی دمای 18 تا 20 درجه سانتی‌گراد ممکن است در افراد سالمند به هیپوترمی بیانجامد.
 
- با پزشک تان در مورد داروهای‌ مصرفی خود مشورت کنید. داروها چه با نسخه و چه بی‌نسخه ممکن است خطر ابتلا به هیپوترمی را افزایش دهند.
 
افراد مبتلا به هیپوترمی ممکن است اندکی سردرگم و خواب‌آلوده به نظر برسند، دچار لکنت یا کندی زبان باشند ، بلرزند یا عضلات شان سفت شود.
 
اگر گمان می‌کنید که شخصی دچار هیپوترمی شده است،‌ درجه حرارت بدن او را اندازه بگیرید. اگر این درجه حرارت از 5/35 درجه پایین‌تر بود، به اورژانس زنگ بزنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha