جمعه ۳ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۱
کد خبر: 22367

مركز تحقیقات سلامت زنان دانشگاه علوم پزشكی مشهد در مقاله ای علل خستگی زودهنگام در زنان را مورد بررسی قرار داده است .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی مشهد ، دراین مقاله كه در نمایشگاه دستاوردهای تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه در چهارمین نمایشگاه پژوهش و فناوری استان ارائه شده است علتهای بروز خستگی زودهنگام در زنان به ویژه زنان شاغل كه علاوه بر تامین قسمتی از مخارج زندگی باید وظایف مادری خوب و مهربان و زن پرانرژی را به خوبی ایفاء كنند را مورد بررسی قرار داده است .
دراین مقاله علت خستگی زنان كم خونی ،‌كم كاری تیروئید ،‌عفونت دستگاه ادراری ، مصرف كافئین زیاد ،‌رژیم غذایی نامناسب ،‌كمبود خواب ، بیماریهای قلبی و استرس را از جمله این علتها عنوان شده است .
زنان باید برای تشخیص كم خونی به پزشك مراجعه و در صورت دارا بودن كم خونی می توانند با مصرف غذاهایی همچون اسفناج ، كلم بروكلی و گوشت در كنار مكملهای دارویی مشكل خستگی خود را در كمتر از 30روز رفع كنند.
اگر به طور معمول كم كار هستید و یا دچار افسردگی شده اید ممكن است تیروئید كم كار داشته باشید كه در این صورت می توانید با مراجعه به پزشك و درمان به رفع مشكل خود كمك كنید .
مصرف كافئین زیاد و رژیم غذایی نامناسب می تواند موجب بروز خستگی زودرس در زنان شود.استفاده از قهوه ، شكلات ،‌نوشابه و همچنین كاهش دریافت كالری مورد نیاز به بدن می تواند در بروز خستگی موثر باشد .
بی نظمی و كمبود خواب نیز از دیگر عوامل بروز خستگی در این مقاله عنوان شده است و توصیه شده با خوردن غذاهای سبك در شب و تنظیم ساعت خواب به شادابی خود در محیط خانه و اجتماع كمك كنید .
زنان برای اطمینان از سلامتی خود به ویژه سلامتی قلب بهتر است سالانه با مراجعه به پزشك ازمایشهای لازم را انجام دهند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha