عضو كمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: تقسیم‌بندی‌ منطقه‌ای كارمندان و دانش‌آموزان نخستین قدم برای كاهش آلودگی هوا است كه سفرهای اضافی درونشهری را حذف می‌كند.

به گزارش سلامت نیوز معصومه آباددرباره اقدامات شهرداری تهران در راستای كاهش آلودگی هوای تهران، اظهار داشت: شهرداری در چند محور اقداماتی در راستای كاهش آلودگی هوا دارد كه یكی از آنها توسعه فضاهای شهری است.

وی با اشاره به اینكه سرانه فضای سبز در محلات شهر تهران گسترش داشته است، ادامه داد: در زمینه معاینه فنی خودروها، حذف موتورسیكلت‌های دوزمانه و استانداردسازی آنها و همچنین توسعه حمل‌ونقل عمومی اقدامات خوبی توسط شهرداری صورت گرفته است.

آباد تصریح كرد: ترافیك موجود در تهران سابقه‌ای طولانی دارد و با توجه به جمعیت انبوهی كه در این شهر است هر تدبیری در پیش گرفته شود نمی‌تواند چاره‌ساز باشد و انتظار این را داشت كه آلودگی هوا به صورت كلی از بین برود.

وی خاطرنشان كرد: طبق عقیده بنده آلودگی هوا مولود ترافیك است و بخش اعظمی از آن به این مسئله مربوط می‌شود؛ با همه تدابیری كه برای كاهش آلودگی هوا در نظر گرفته می‌شود باید از مردم برای حل این مشكل استفاده كنیم تا بتوانیم نتیجه خوبی به دست بیاوریم.

عضو كمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران  در گفت‌وگو با فارس،   افزود:‌ سابقه تاریخی كشورمان نشان داده بزرگترین مشكلات با همكاری مردم حل شدنی است اما علی‌رغم همكاری مردم همكاری سایر دستگاهها بدون دادن شعار لازم است و به عقیده بنده اگر به این موضوع كه آلودگی هوا یك مرگ خاموش است اعتقاد داشته باشیم مشكل حل شدنی است.

وی یادآور شد: یكی از كارهایی كه در كاهش سفرهای درونشهری و در نهایت به كاهش آلودگی هوا منجر می‌شود فراهم كردن شرایطی است كه هر فردی در محل و منطقه خود به انجام امور روزانه بپردازد، در واقع شرایط باید به گونه‌ای باشد كه یك دانش‌آموز یا یك فرد شاغل مجبور نباشد برای رفتن به مدرسه یا محل كار از منطقه خود خارج شود.

آباد تصریح كرد: این امر ضمن كاهش سفرهای درونشهری كاهش آلودگی هوا را هم در پی دارد چرا كه از سفرهای غیر ضروری جلوگیری می‌شود؛ به عنوان مثال شهرداری تهران می‌تواند از پرسنل خود در منطقه خودشان استفاده كنند و سایر سازمان‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

عضو كمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تصریح كرد: عملی شدن این امر از هزینه‌ رفت‌وآمدهایی كه بر خانواده‌ها تحمیل می‌شود می‌كاهد؛ تقسیم‌بندی منطقه‌‌ای كارمندان اولین قدم برای كاهش آلودگی هوا است كه سفرهای اضافی درونشهری را حذف كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha