یك فوق تخصص چشم‌پزشكی گفت: استرس و فشارهای روحی موجب شدیدتر شدن بیماری پلك زدن غیر ارادی می‌شود؛ تمركز بر یك فعالیت خاص موجب كمتر شدن این بیماری خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز آزاده فرحی در گفت‌وگو با فارس  اظهار داشت: با پیشرفت بیماری پلك زدن غیر ارادی كه "بلفارواسپاسم " نامیده می‌شود، شدت حملات ناشی از این بیماری بیشتر می‌شود طوری كه در بعضی از اوقات بسته شدن پلك‌ها تا چند ساعت به طول می‌انجامد و فرد عملاً برای چند ساعت نابینا می‌شود؛ در بعضی از موارد بروز چنین حالت در بیمار به قدری شدید است كه موجب ناتوانی فرد از حضور در اجتماع شده و همین مسئله فرد را منزوی كرده و احتمال بروز افسردگی را برای وی به وجود می‌آورد.

وی استرس و فشارهای روحی را موجب شدیدتر شدن بلفارواسپاسم دانست و افزود: معمولاً در حالت خواب، بلفارواسپاسم متوقف می‌شود ضمن اینكه تمركز بر یك فعالیت خاص موجب كمتر شدن این بیماری خواهد شد.

این فوق تخصص چشم‌پزشكی در مورد نحوه بیماری بلفارواسپاسم اظهار داشت: برای تشخیص این بیماری نیاز به آزمایش یا عكس برداری خاصی وجود ندارد اما انجام اقدامات پاراكلینیك هنگامی ضروری است كه بخواهیم احتمال مشكلات همراه نظیر وجود تومور را رد كنیم.

فرحی با اشاره به اینكه علت اصلی ایجاد بلفارواسپاسم مشخص نیست، گفت: هیچ داروی خاصی برای درمان این بیماری وجود ندارد البته داروهای آرام بخش ، ضد تشنج و ضد افسردگی معمولاً برای كنترل بلفارواسپاسم به كار می‌روند اما پاسخ افراد به داروهای مختلف متفاوت است چرا كه نمی‌توان از قبل پیش‌بینی كرد كه كدام دارو برای فرد خاصی مناسب‌تر است؛ به همین خاطر لازم است بیمار داروهای مختلف را تحت نظر پزشك مصرف كند تا مشخص شود كه كدام دارو برای وی مناسب‌تر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha