مدیر كل سازمان‌های مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: زنان به عنوان شاه‌كلید فروپاشی خانواده‌ها كانون هدف مواد مخدر صنعتی به ویژه شیشه هستند.

به گزارش سلامت نیوز محمد صادق فتح‌اللهی با اشاره به كمپ‌های ترك اعتیاد مواد مخدر صنعتی اظهار داشت: سیاست‌ ستاد مبارزه با مواد مخدر این است كه متناسب با تغییر الگوی مصرف بتوان روش‌های درمانی مصارف جدید را طراحی كند كه البته این به معنای انفعال نیست كه ما منتظر باشیم مواد جدید وارد بازار شود و برای آنها راه درمانی در پیش گیریم.

وی تصریح كرد: امروز نگرانی در این زمینه وجود دارد كه در آینده نه چندان دور مصرف شیشه اگرچه به لحاظ كمی مقادیر پایینی دارد اما با تغییرات قیمت مواد مخدر در بازار، كاهش كشت تریاك و افزایش قیمت آن بالاتر رود.

فتح‌اللهی ادامه داد: با این وجود سازمان‌های مردم نهاد به تدریج باید خود را برای ترك این نوع ماده مخدر آماده كنند و به خصوص در شهرهای بزرگ، مراكز ترك شیشه برای زنان كه هدف عرضه مواد مخدر صنعتی به عنوان شاه‌كلید فروپاشی خانواده‌ها هستند ایجاد كند.

وی  در گفت‌وگو با فارس   افزود: فعالیت‌های خوبی در این زمینه انجام شده است و به طور كلی اینكه شیشه غیر قابل درمان بود و آثار وحشتناك مصرف آن پشت هر فردی را می‌لرزاند شكسته شده است.

مدیر كل سازمان‌های مردم نهاد ستاد مبارزه در خصوص قانون مبارزه با مواد مخدر كه به تازگی ابلاغ شده است، گفت: چشم‌انداز قانون برای همه مبارزه‌كنندگان با مواد مخدر امیدواركننده است و اثرات اجتماعی مثبتی خواهد داشت.

وی اضافه كرد: در حوزه سازمان‌های مواد مخدر همین اثر بس است كه با حكم قضایی، نگهداری معتادان در مراكز نگهداری اعتیاد در قانون آمده است و این مراكز به عنوان بازوی اجرایی این قانون درآمده‌اند.

فتح‌اللهی در پایان گفت: این موضوع بسیار با اهمیت است چرا كه این ذهنیت كه به سازمان‌های مردم نهاد و مراكز ترك اعتیاد همیشه با شك و تردید نگاه می‌شد از بین خواهد رفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha