رئیس انجمن رادیولوژی ایران گفت: مسائل مربوط به رشته رادیولوژی كه بیشترین هزینه را به بیمه‌ها وارد می‌كند متأسفانه در وزارت بهداشت فقط با یك كارشناس اداره می‌شود.

به گزارش سلامت نیوزعبدالرسول صداقتبا بیان اینكه متأسفانه وزارت بهداشت كوچكترین نقشی برای انجمن رادیولوژی قائل نیست، اظهار داشت: این وزارتخانه برای رشته‌ای كه بیشترین هزینه و سرمایه ملی را در واردات تجهیزات به خود اختصاص داده است و بیشترین هزینه را به بیمه‌ها وارد می‌كند اهمیتی متصور نیست.

وی  در گفت‌وگو با فارس،   افزود: متأسفانه رشته‌ای به این اهمیت در وزارت بهداشت اداره‌ای به نام رادیولوژی ندارد و نه تنها اداره‌ای ندارد بلكه با متخصص رادیولوژی هم اداره نمی‌شود و فقط یك كارشناسی رادیولوژی برای رسیدگی به مسائل این رشته وجود دارد.

صداقت با بیان اینكه این ضعف، ضعف بزرگ وزارت بهداشت است، خاطر نشان كرد: در طی 7 سال گذشته در مكاتبات و جلسات متفاوت این موضوع را به وزیر بهداشت تذكر دادیم كه باید رادیولوژی مورد توجه خاص قرار گیرد و مانند رشته‌های دیگر مثل پرستاری، علوم آزمایشگاهی و مامایی برای خود یك دفتر یا یك اداره داشته باشد.

صداقت یادآور شد: باید افراد متخصص برای سیاستگذاری این رشته و رسیدگی به برنامه‌های متفاوت آن وجود داشته باشند كه اینطور نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha