رییس مرکز اورژانس یزد با اشاره به افزایش 50 درصدی ماموریت‌های مسمومیتی در اورژانس گفت: با رعایت نکات ایمنی به ویژه در مسافرت‌ها باید از شیوع مسمومیت‌ها پیشگیری کرد .

افزایش 50 درصدی شیوع انواع مسمومیت‌ها

سلامت نیوز:رییس مرکز اورژانس یزد با اشاره به افزایش 50 درصدی ماموریت‌های مسمومیتی در اورژانس گفت: با رعایت نکات ایمنی به ویژه در مسافرت‌ها باید از شیوع مسمومیت‌ها پیشگیری کرد .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،«احمد دهقان» ، با اشاره به افزایش 50 درصدی ماموریت‌های مربوط به مسمومیت‌های غذایی در اورژانس یزد، تصریح کرد: بروز مسمومیت‌ها در استان از ابتدای سال جاری به جز مسمومیت 600 دانشجوی دانشگاه یزد، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در مجموع با افزایش 50 درصدی مواجه بوده است.

وی در مورد انواع مسمومیت‌های شایع امسال نیز گفت: مسمومیت‌های دارویی، غذایی و مونوکسید کربن به ترتیب از شایع‌ترین انواع مسمومیت‌ها بوده است.

رییس اورژانس یزد ادامه داد: متاسفانه در مورد مسمومیت‌های دارویی، موارد عمدی نسبت به مسمومیت‌های دارویی غیرعمد بیشتر است که این موضوع نگران‌کننده و جای تامل دارد.

وی درمورد مسمومیت‌های غذایی نیز اظهار کرد: مراجعان اورژانس در رابطه با این نوع مسمومیت‌ها بیشتر مربوط به سنین ویژه شامل رده‌های سنی کمتر از پنج سال و بیش از 55 سال است و این مراجعه در بیشتر مواقع زمانی اتقاف می‌افتد که سلامت بیمار در اثر کم آبی و عوارض ناشی از آن تهدید می‌شود .

دهقان مسمومیت مونوکسید کربن را برخلاف تصور عمومی یکی از مسمومیت‌های شایع فصل تابستان نیز عنوان کرد و گفت: بیشتر مراجعان این نوع مسمومیت مربوط به مناطق ییلاقی اطراف شهرستان‌های تفت و مهریز هستند و عمده‌ترین علل آن نیز عدم استفاده از اجاق‌های غیر استاندارد و ذغالی است .

وی با اشاره به نزدیک شدن به نیمه دوم سال و افزایش شیوع این نوع مسمومیت به وی‍ژه در بین رانندگان، تاکید کرد: استفاده از ذغال در داخل ماشین برای هرگونه استفاده‌ای، بسیار خطرناک است و می‌تواند جان افراد را شدیداً تهدید کند .

دهقان در پایان در مورد نکات لازم برای پیشگیری از انواع مسمومیت‌ها نیز گفت: رعایت نکات بهداشتی بخصوص در طول سفرهای درون و برون شهری در مورد آب آشامیدنی و مواد غذایی مصرفی و تهیه آنها از اماکن مورد تایید و نیز عدم استفاده بیش از حد تنقلات، از ضرورت‌های پیشگیری از ابتلا به انواع مسمومیت‌هاست.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha