رئیس اداره كودكان وزارت بهداشت گفت: استفاده از روروئك در تكامل حركتی كودك تأخیر ایجاد می‌كند.

به گزارش سلامت نیوز بركاتی افزود: از روروئك برای كمك به راه رفتن كودك به هیچ عنوان نباید استفاده كرد. هیچ وسیله كمكی برای فعالیت حركت كودك مناسب نیست.

وی گفت: استفاده از روروئك موجوب تأخیر در تكامل حركتی كودك می‌شود به دلیل اینكه كودك زمانی كه آهسته حركت می‌كند چهاردست و پا راه می‌رود و سپس بلند می‌شود، راه رفتن را یاد می‌گیرد و تعادل خود را حفظ كند.

بركاتی اضافه كرد: زمانی كه كودك در داخل روروئك گذاشته می‌شود یادگیری تعادل را از دست می‌دهد به دلیل اینكه كودك هنگامی كه شروع به راه رفتن می‌كند با نگاه‌ كردن به پاها و زانوهای خود موجب می‌شود كه تعادل خود را حفظ كند، ولی قراردادن كودك در داخل روروئك این امكان را از او می‌گیرد.

رئیس اداره كودكان وزارت بهداشت در گفت‌وگو بافارس  اضافه كرد: استفاده از روروئك در تكامل حركتی كودك تأخیر ایجاد می‌كند و ممكن است سوانح و حوادثی برای كودك بروز پیدا كند.

وی گفت: زمانی كه كودك در روروئك جا می‌گیرد ممكن است، روروئك به فرش یا به جایی گیر كند كه موجب واژگون شدن آن شود و كودك صدمه ببیند كه این امر موجب ترس كودك از راه رفتن می‌شود.

بركاتی اضافه كرد: ممكن است كودكی كه در روروئك قرار دارد سبدی كه كودك روی آن نشسته است از جای خود درآید و كودك به پایین بیفتد كه ترس و واهمه كودك از راه رفتن بیشتر می‌كند و ممكن است آسیب بدنی در كودك بروز پیدا كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha