طبق برنامه‌ها و اعلام‌های قبلی، با اجرای قانون هدفمندكردن یارانه‌ها، ارائه بسته‌های حمایتی سازمان بهزیستی به مددجویان در زمینه‌های مختلف بیمه‌های اجتماعی كاركنان به مراكز و بیمه درمان و پایه شروع شده و ادامه خواهد داشت.

سلامت نیوز:سرپرست سازمان بهزیستی كشور با بیان اینكه تمامی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش در سال آینده زیر چتر بیمه‌های اجتماعی قرار می‌گیرند، گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، یارانه كودكان مجهول‌الهویه تحت پوشش بهزیستی به حساب این سازمان واریز و سپس به كودكان داده می‌شود.

به گزارش  فارس  احمد اسفندیاری در نشست خبری خود در پایان اجلاس سراسری مدیران بهزیستی سراسر كشور كه در مشهد مقدس برگزار شد، با قدردانی از رسانه‌ها در خصوص اطلاع‌رسانی دقیق این اجلاس اظهار داشت: مطمئناً تمامی رسانه‌ها اعم از خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها می‌توانند با اطلاع‌رسانی صحیح و دقیق، مردم را از اقدامات انجام‌شده توسط سازمان بهزیستی آگاه كنند.

وی با بیان اینكه در این اجلاس، علاوه بر معرفی برنامه‌های آینده سازمان بهزیستی، اولویت‌بندی آنها نیز مشخص شد، ادامه داد: یكی از موضوعات مهم در دومین اجلاس سراسری مدیران بهزیستی سراسر كشور، اجرای قانون هدفمندكردن یارانه‌ها بود و در خصوص وظایف بهزیستی برای اجرای این قانون و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و محروم تأكید شد.

سرپرست سازمان بهزیستی كشور با اشاره به اقدامات انجام‌شده در سال جاری افزود: كارهای فراوانی در حوزه‌های مختلف توانبخشی، فرهنگی و درمانی شده است كه این برنامه‌ها همچنان ادامه دارد.

وی اضافه كرد: بازنگری و بررسی عملكرد گذشته سازمان بهزیستی و تدوین برنامه‌های جدید در دهه چهارم یكی از برنامه‌های این سازمان است ضمن اینكه بهزیستی، شعار "نماد تلاش، نمود توان و نمای عدالت و پیشرفت " را سرلوحه كار خود قرار داده است.

اسفندیاری در ادامه گفت: هدف از اجرای قانون هدفمندكردن یارانه‌ها، رسیدن به عدالت است و قطعاً پرداخت یارانه‌ها به اقشار مختلف و مخصوصاً مددجویان، تأثیر مثبتی در زندگی آنها ایجاد خواهد كرد.

وی اظهار داشت: طبق برنامه‌ها و اعلام‌های قبلی، با اجرای قانون هدفمندكردن یارانه‌ها، ارائه بسته‌های حمایتی سازمان بهزیستی به مددجویان در زمینه‌های مختلف بیمه‌های اجتماعی كاركنان به مراكز و بیمه درمان و پایه شروع شده و ادامه خواهد داشت.

سرپرست سازمان بهزیستی كشور افزود: با تدابیری كه امسال از سوی سازمان بهزیستی در خصوص مشاركت‌های مردمی صورت گرفته است، رشد خوبی در این زمینه داشتیم؛ به طوری كه در مقایسه با سال گذشته، حدود 42 درصد در مشاركت‌های مردمی در سازمان، رشد ایجاد شده است.

وی در خصوص مصوبات برنامه پنجم تأكید كرد: اقدامات خوبی در این برنامه مصوب شده است كه می‌توان به خارج شدن سالانه 10 درصد از مددجویانی كه قابل توانمند شدن هستند، اشاره كرد.

اسفندیاری بیان داشت: توجه ویژه به موضوع مناسب‌سازی معابر شهری و اماكن عمومی و تحصیل رایگان مددجویان بخشی دیگر از مصوبات برنامه پنجم است ضمن اینكه به زودی نخستین دوره مسابقات بین‌المللی نابینایان جهان اسلام در بین معلولان توسط سازمان بهزیستی برگزار خواهد شد.

وی حضور سازمان بهزیستی در خارج از كشور و افتتاح نخستین مركز توانبخشی در "كابل " را یكی دیگر از اقدامات بهزیستی در سال جاری عنوان كرد و افزود: امسال طرح پیشگیری از تنبلی چشم نیز در میان كودكان یك تا 6 سال برگزار شد؛ این طرح در سال‌های گذشته بین كودكان 4 تا 6 سال اجرا می‌شد كه امسال با افزایش تعداد كودكان در این طرح، موفقیت‌های خوبی در این زمینه كسب شده است.

سرپرست سازمان بهزیستی كشور در پایان با بیان اینكه تمامی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش در سال آینده زیر چتر بیمه‌های اجتماعی قرار می‌گیرند، گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، یارانه كودكان مجهول‌الهویه تحت پوشش بهزیستی به حساب سازمان واریز و سپس به كودكان داده می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha