شنبه ۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۵
کد خبر: 22386

كشكك زانو بزرگترین سزاموئید بدن انسان است و دو سزاموئید اصلی دیگر نیز در نزدیكی انگشت شست پا و در كف پا قرار دارد.

سلامت نیوز:بیشتر استخوان‌های بدن با اتصال به استخوان‌های دیگر عمل می‌كنند اما برخی از آنها به جای استخوان به تاندون‌ها یا عضلات متصل هستند كه اصطلاحا به آنها «سزاموئید» می‌گویند.

به گزارش ایسنا، كشكك زانو بزرگترین سزاموئید بدن انسان است و دو سزاموئید اصلی دیگر نیز در نزدیكی انگشت شست پا و در كف پا قرار دارد.

به گفته متخصصان ارتوپد، وقتی تاندون‌های اطراف این استخوان‌ها تحریك پذیر و ملتهب شوند، حالتی بروز می‌كند كه سزاموئیدیت نام دارد.

به گزارش سایت اینترنتی هلت دی، آكادمی جراحان ارتوپد آمریكا برای بهبود این عارضه در پاها چندین دستورالعمل را پیشنهاد می كند. نخست اینكه با ادامه فعالیت و فشار روی عضو آسیب دیده پرهیز كنید چون باعث تشدید درد آن می‌شوید.

برای كنترل درد می‌توانید از ایبوبروفن یا آسپیرین استفاده كنید، به عضو آسیب دیده استراحت بدهید و یا روی آن كیسه یخ قرار دهید تا التهاب آن تسكین یابد.

همچنین توصیه می‌شود كه فعالیت‌های روزانه را آرام‌تر از سربگیرید و از انداختن وزن و فشار زیاد روی پاها پرهیز كنید. علاوه بر اینها می‌توانید نواری را به انگشت شست پا بیاندازید تا اندكی به سمت پایین قرار بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha