عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: به نظر می رسد حدود ۶۶ هزار نفر در کشور مبتلا به بیماری ایدز باشند که البته حدود ۳۵ هزار نفر آنها شناسایی شده اند.

آمار رو به رشد ابتلا به بیماری ایدز/ پیش بینی آمار دو برابری مبتلایان

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: به نظر می رسد حدود ۶۶ هزار نفر در کشور مبتلا به بیماری ایدز باشند که البته حدود ۳۵ هزار نفر آنها شناسایی شده اند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،همایون هاشمی ، با بیان اینکه اجباری بودن آزمایش ایدز پیش از ازدواج در کنترل این بیماری تاثیرگذار نیست، گفت: این موضوع قابل تامل بوده و کارشناسان و متولیان حوزه سلامت باید آن را مورد بررسی دقیق قرار دهند.

آمارهای سال 96 نشان دهنده گسترش بیماری ایدز در میان زنان ایرانی است

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب درمجلس شورای اسلامی، با هشدار نسبت به خطر موج سوم  ایدز و روند رو به افزایش روابط جنسی حفاظت نشده، تصریح کرد: 34 هزار و 949 نفر مبتلا به ایدز شناسایی شده که از این تعداد 84 درصد مردان و 16 درصد زنان هستند البته آمار ماه های نخست سال جاری حاکی از رشد ابتلای زنان به این بیماری دارد.

وی یادآور شد: بالاترین آمار شیوع این بیماری مربوط به کلانشهرهایی مانند تهران است زیرا  در شهرهای کوچکتر خودکنترلی بیشتری وجود دارد.

بیماران مبتلا به ایدز در ایران حدود 66 هزار نفر تخمین زده می شوند

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اینکه 42 میلیون نفر در دنیا مبتلا به ایدز هستند، افزود: بر اساس برآوردها و تخمین های کارشناسان، در ایران بالغ بر 66 هزار 500 نفر مبتلا به این بیماری بوده که حدود 35 هزار نفر شناسایی شده و بالغ بر 54 درصد موارد ثبت شده در گروه سنی 21 تا 35 سال یعنی در سنین جوانی قرار دارند.

اعتیاد تزریقی و ارتباط جنسی از مهمترین عوامل انتقال بیماری ایدز

هاشمی اعتیاد تزریقی و ارتباط جنسی را از مهمترین عوامل انتقال بیماری ایدز دانست و ادامه داد: در این رابطه استفاده از سرنگ که شایع تر بوده جای خود را به رابطه جنسی داده است.

افزایش 30 درصدی انتقال ایدز از مادر به فرزند نسبت به سال 95

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس دهم، با یادآوری اینکه بالغ بر 5 درصد بیماری ایدز از طریق مادر به کودک منتقل می شود، تصریح کرد: متاسفانه آمارهای سال 95 و 96 نشان از افزایش 30 درصدی انتقال ایدز از مادر به کودک دارد البته 7 دهم درصد نیز از طریق خون و فرآورده های خونی منتقل می شود.

روابط جنسی یکی از مهم ترین عوامل افزایش بیماری ایدز

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه آمار رشد سالانه ایدز در سال 10 درصد است، گفت: مهمترین عامل افزایش این بیماری رفتارهای لجام گسیخته جنسی و همچنین مصرف روانگردان ها و آمفتامین ها است که در این رابطه می طلبد آگاهی مردم نسبت به این بیماری افزایش و با اطلاع رسانی به موقع، پیشگیری و تشخیص زودهنگام از شیوع این بیماری در جامعه جلوگیری کرد./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha