بر اساس یک تحقیق، صرف غذاهای مدیترانه ای می تواند از خطر ابتلای کودکان به آلرژیهای تنفسی و آسم بکاهد.

غذاهای مدیترانه ای می توانند از آسم پیشگیری کنند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بی بی سی، پژوهشگران بریتانیایی، یونانی و اسپانیایی رابطه بین رژیم غذایی و سلامت 700 کودک را در مناطقی از جزیره "کرت" در دریای مدیترانه که ابتلا به آلرژی و آسم در آن نادر است را مورد ارزیابی قرار دادند.

یافته های آنها نشان داد آنهایی که در رژیم غذایی شان مقادر زیادی میوه و سبزیجات وجود دارد، از ابتلا به هر دوی این بیماریها مصون هستند.

کارشناسان بریتانیایی می گویند که این شواهد در باره رژیم غذایی می تواند به کنترل علائم آسم کمک کند.

در حال حاضر بیش از پنج میلیون نفر در بریتانیا از بیماری آسم رنج می برند و از هر ده کودک یکی دچار این بیماری است.

آسم یک بیماری ریوی مزمن و التهابی است که تنفس را برای فرد در زمان حمله این بیماری مشکل می کند و علت آن نیز عوامل محیطی نظیر ذرات گرد و غبار، نگهداری از حیوانات خانگی، وجود سوسك‌ حمام در محیط زندگی، وجود كپك و قارچ در فضاهای بسته، دود، ادكلن‌ها و خوشبو كننده‌های قوی و اسپری‌های قوی، گرده‌ها و قارچهای موجود در فضاهای باز، فعالیت، سرماخوردگی و عفونت‌ها است.

گفته می شود که آسم بیشتر در پسران دیده می شود و در مناطق شهری همه گیری آن شش تا هشت درصد و در مناطق روستایی تا 15 درصد تخمین زده شده است.

این تحقیق توسط کارشناسان در انستیتوی ملی قلب و ریه بریتانیا، دانشگاه کرت، بیمارستان عمومی ونزلیو در کرت و مرکز تحقیقات همه گیرشناسی محیطی در بارسلون انجام شده است.

این گروه از پژوهشگران قصد داشتند دریابند چرا کودکان در برخی از بخش های اروپا از جمله بریتانیا، به آسم مبتلا می شوند در حالی که در سایر نقاط از جمله کرت، کودکان به آسم مبتلا نمی شوند.

آنها همچنین به مطالعه بر روی بروزعلائم آسم، ازوالدینی که فرزندانی در سنین هفت تا 18 سالگی داشتند نیز در باره میزان مصرف 88 نوع غذا در نه گروه شامل: سبزیجات، میوه ها، ماهی، آجیل، ماهی، حبوبات، لبنیات، گوشت، گوشت پرندگان و مارگارین و روغن می شد.

غذاهای مدیترانه ای سرشار از سبزیجات و میوه هستند و در عوض دارای روغن اشباع شده کمی هستند.

این تحقیق نشان داد که 80 درصد از کودکان در جزیره کرت حداقل دو بار در روز میوه های تازه می خورند و دو سوم آنها از سبزیجات تازه استفاده می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha