نائب رییس انجمن سرطان ایران گفت: با توجه به افزایش شیوع سرطان در سال های اخیر در تمام کشورهای دنیا، سازمان جهانی بهداشت پیش بینی کرده است که آمار مبتلایان به این بیماری از 14 میلیون نفر در سال 2012 به 27 میلیون نفر در سال 2030 میلادی خواهد رسید.

سلامت نیوز: نائب رییس انجمن سرطان ایران گفت: با توجه به افزایش شیوع سرطان در سال های اخیر در تمام کشورهای دنیا، سازمان جهانی بهداشت پیش بینی کرده است که آمار مبتلایان به این بیماری از 14 میلیون نفر در سال 2012 به 27 میلیون نفر در سال 2030 میلادی خواهد رسید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، دکتر عبدالله فضل علی زاده اظهار کرد: در ابتدا توجه به پیشگیری از طریق آگاه سازی مردم از عوامل خطرزا در ایجاد سرطان و یادآوری عوامل محافظ در برابر سرطان برای مبارزه با این بیماری و در مرحله دوم، ثبت سرطان باید مدنظر باشد تا به این طریق با آگاهی دقیق تر از میزان ابتلا به انواع سرطان در نواحی مختلف و سایر عوامل اپیدمیولوژیک از قبیل تغذیه و آب و هوا بتوان عوامل دخیل در ایجاد سرطان را شناخته و در راستای رفع آنها اقدام کرد.


به گزارش انجمن سرطان ایران،وی تصریح کرد: سازمان جهانی بهداشت در سال های اخیر سرطان را از نظر میزان بروز شیوع رتبه بندی کرده و پنج رتبه را درنظرگرفته است که در این رتبه بندی ایران در رده چهارم قرار دارد؛ به این ترتیب سرطان در ایران نسبت به کشورهای دیگر رقم بالایی ندارد.
فضل علی زاده افزود: با این وجود وظیفه ما این است که برای بیماری سرطان که سیر رو به افزایشی را طی می کند، استراتژی و پلان های متفاوتی را داشته باشیم تا در آینده دچار فاجعه نشویم.


رییس انجمن سرطان ایران گفت: ما اگر چنین برنامه هایی را دنبال کنیم، مطمئنا در آینده نزدیک مشکل چندانی در مبارزه با سرطان و کنترل آن و کمک رسانی به بیماران سرطانی نخواهیم داشت؛ توصیه ما به مردم پیشگیری و داشتن آگاهی بیشتر درباره عوامل خطرزا است و این وظیفه هر فرد است که به سلامت خود و خانواده اش اهمیت دهد.


به گفته فضل علی زاده، برنامه نظام ثبت سرطان کشوری، پایه ای اساسی و ریشه ای برای برنامه های پیشگیری از سرطان در کشور است؛ چراکه هدف وزارت بهداشت در مورد سرطان ها، پیشگیری و کنترل انواع آن است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha