یك متخصص اعصاب آمریكایی هندی تبار ادعا كرده است كه درمان سكته مغزی با یك روش منسجم و از طریق استفاده از ابزار صوتی و تصویری امكان پذیر است و با این شیوه مساله زمان كه برای مبتلا به سكته مغزی بسیار حیاتی است، در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر مجاز مونس متخصص اعصاب و رییس موسسه سكته مغزی و نورولوژی عروقی در ماساچوست آمریكا در این باره خاطرنشان كرد: شش ساعت نخست بعد از سكته مغزی زمان طلایی برای نجات جان بیمار است اما از آنجا كه كمك پزشكی مناسبی به این دوره وجود ندارد اغلب قربانیان سكته مغزی می‌میرند.

دكتر مونس كه پیشتر درانستیتو علوم پزشكی ال ایندیا تحصیل می‌كرده یك برنامه طب از راه دور را در آلمان توصیه كرده كه بیماران سكته مغزی را با تلویزیون درمان می‌كند.


به گزارش شبكه خبری سی بی اس در این روش كه درمان از راه دور است بیمار سریعا به نزدیكترین مركز درمان سكته منتقل می‌شود كه در آنجا یك اپراتور تعلیم دیده پزشك به یك متخصص مرتبط است. در این وضعیت معالجه بیمار با دارو آغاز می‌شود و لخته‌های خونی تشكیل شده در مغز به سرعت برطرف می‌شوند و سرعت درمان تسریع می‌شود. در آلمان مراكز درمان سكته از راه دور در هشت بیمارستان افتتاح شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha