دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷
کد خبر: 223944

قبل از خوردن وعده اصلی حتماً سالاد و سبزی میل کنید تا با خوردن آنها اشتهایتان کم شود و احساس سیری داشته باشید، از این طریق غذای اصلی کمتری مصرف می‌کنید.

ترفندهایی برای دستیابی به اندام مناسب

سلامت نیوز-*دکتر سعید زحمتکش مقدم:قبل از خوردن وعده اصلی حتماً سالاد و سبزی میل کنید تا با خوردن آنها اشتهایتان کم شود و احساس سیری داشته باشید، از این طریق غذای اصلی کمتری مصرف می‌کنید.


 به گزارش سلامت نیوز، یکی از خوانندگان روزنامه ایران نوشته است: زنی 40 ساله هستم و حدود 20 کیلو اضافه وزن دارم. برای مبارزه با چاقی به صورت متناوب در طول سال با انواع رژیم‌های غذایی وزن خودم را پایین می‌آورم ولی با گذشت زمانی کوتاه دوباره وزنم بالا می‌رود، چه کارهایی باید انجام دهم تا وزنم ثابت بماند و دیگر بالا نرود؟

پاسخ مشاور:
ترفندهای بسیار کوچکی وجود دارد که به کار بستن آنها- به رغم سادگی شان- از بسیاری از رژیم‌های پیچیده غذایی لاغری بهتر عمل می‌کنند و معمولاً کمتر به‌ این جزئیات توجه می‌شود.
یکی از این راهکارها، زود مسواک زدن است اگر از ریزه خواری‌های آخر شب کلافه شده اید با زود مسواک زدن ناخودآگاه عادت ریزه خواری را کنار می‌گذارید چون دیگر کمتر به خوردن و کثیف کردن دندان‌ها تمایل پیدا می‌کنید.

راهکار دیگر این است که قبل از خوردن وعده اصلی حتماً سالاد و سبزی میل کنید تا با خوردن آنها اشتهایتان کم شود و احساس سیری داشته باشید، از این طریق غذای اصلی کمتری مصرف می‌کنید.

از همان ساعات اولیه صبح از لقمه اول صبح تا آخرین وعده غذایی را یادداشت کنید؛ هم وعده‌های اصلی و هم میان وعده‌ها و تنقلات و میوه و سبزیجات را ثبت کنید، با این کار متوجه می‌شوید که چه مقدار کالری اضافی را که غیرلازم بوده و فقط از روی هوس خورده اید به بدن می‌رسانید، هر روز سعی کنید بخشی از این کالری‌های مازاد را حذف کنید تا کم کم مصرف تنقلات پرکالری از برنامه غذایی شما حذف شود.

آخرین توصیه من به شما این است که آرام و با سرعت بسیار پایین غذا بخورید با این کار حتماً حجم غذای کمتری به بدن می‌رسانید.

*مشاور زیبایی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha