رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: با تصویب و ابلاغ قانون مبارزه با مواد مخدر قاچاقچیان و توزیع‌كنندگان مواد روانگردان به مجازات مرگ محكوم می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سردار حمیدرضا حسین‌آبادی امروز در حاشیه دیدار با رئیس سرویس مبارزه با مواد مخدر روسیه گفت: قانون جدید مبارزه با مواد مخدر بعد از تصویب توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شد و دولت نیز این قانون را به دستگاه‌ها برای اجرا ابلاغ كرده است.

وی اظهار داشت: مهمترین ویژگی این قانون رفع مشكل برخورد با مواد روانگردان به ویژه شیشه بود.

سردار حسین‌آبادی افزود: از این پس برخورد سختی با تولید‌كنندگان و توزیع‌كنندگان مواد روانگردان به ویژه شیشه خواهیم داشت.

این مقام نیروی انتظامی تصریح كرد: مجازات شیشه و مواد رونگردان با مجازات هروئین یكسان است و قاچاقچیان این مواد به مجازات مرگ محكوم خواهند شد.

وی اظهار داشت: در قانون قبلی اعتیاد جرم نبود اما در قانون جدید اگر معتادی خود را برای درمان معرفی نكند مجرم است و اگر توسط پلیس دستگیر شود به مراكز بازپروری اعزام خواهد شد.

سردار حسین‌آبادی گفت: یكی دیگر از مشكلات در قانون قبلی برخورد با باربران مواد مخدر بود و افرادی كه پشت صحنه و عامل اصلی بودند مجازات نمی‌شدند اما از این پس افرادی كه كسی را مجبور به قاچاق مواد، استفاده و حمل مواد مخدر كند به عنوان مباشر جرم شناخته شده و دو برابر حكم را دریافت می‌كند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تأكید كرد: مسئله دیگر رفع مشكل محموله‌های تحت كنترل بود، از این پس محموله‌های بین‌المللی قاچاق مواد مخدر در كشور تحت نظارت دادستان كل كشور تعقیب خواهند شد و با كشورهای همسایه نسبت به شناسایی و دستگیری باندهای بین‌المللی اقدام خواهیم كرد.

وی اظهار داشت: ایران و روسیه همكاری نزدیكی در بحث مبارزه با مواد مخدر دارند و ملاقات مقام روسی از ایران به دعوت دبیر كل ستاد مبارزه با مواد مخدر و امضای تفاهم‌نامه انجام شده است.

وی اظهار داشت: ایران و روسیه افسر روابط مواد مخدر تبادل كرده‌اند و هر دو كشور درگیر مواد مخدر هستند.

سردار حسین آبادی تصریح كرد: هر دو كشور بابت تولید و كشت مواد مخدر در افغانستان تأثیر پذیرفته‌اند و در همكاری‌های خود برای جلوگیری از كشت و تولید مواد مخدر اقدام خواهند كرد.

وی اظهار داشت: ایران سیاست همكاری با كشورها را برای مبارزه با مواد مخدر در دستور كار قرار داده است و دست هر كشوری را برای مبادله با مواد مخدر می‌فشاریم.

* وضعیت روانگردان‌ها در كشور به بحران رسیده بود

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به سؤالی مبنی بر سخنان یكی از مقامات قضایی درباره سونامی مواد روانگردان گفت: وضعیت روانگردان‌ها در دو سال گذشته بحرانی بود و روند كشفیات مواد رونگردان نیز به وضعیت خطرناكی رسیده بود.

وی اظهار داشت: كشفیات مواد روانگردان رو به افزایش بود اما قیمت آنها رو به كاهش كه این موارد به دلیل عدم قانون كارآمد بود.

سردار حسین‌آبادی اظهار كرد: با ابلاغ قانون جدید به زودی شاهد اقدامات برای كنترل این وضعیت خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha