شنبه ۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۲
کد خبر: 22401

یک فوق تخصص تغذیه با بیان اینكه «حلیم»، بهترین انتخاب در میان مواد نشاسته‌ای در فصل سرماست، در عین حال گفت: افراد زیر 30 سال بهتر است حلیم را با روغن حیوانی میل كنند، اما بالاتر از این طیف سنی ترکیب اومگا 3 و حلیم بهترین انتخاب برای آنهاست.

به گزارش سلامت نیوز دکتر کیومرث دانشور  اظهار كرد: در فصل سرما مواد نشاسته‌ای بهترین انتخاب جهت مصرف می‌باشند و البته باید در این بین برنج را از چارچوب مواد نشاسته ای حذف کرد زیرا تاثیرات منفی به مانند قند و شکر دارد.

وی اظهار كردد: در میان مواد نشاسته ای، حلیم یکی از بهترین انتخابهاست، البته در خصوص مصرف این ماده غذای باید به فاکتور سن توجه جدی شود.

وی  در گفت‌وگو با  ایسنا ، گفت: بهتر است برای خوش طعم کردن حلیم از شکر استفاده نشود، بلکه از قند مصنوعی موسوم به فروکتوز در ترکیب با حلیم استفاده گردد که بهترین و سالمترین قند رژیمی است.

دکتر دانشور ترکیب عدس و کره، ماکارونی و سیب زمینی را از دیگر انتخاب‌های مناسب جهت استفاده در فصل سرما عنوان نمود که نه تنها ضرری برای بدن ندارد بلکه کل بدن و مخصوصا کبد را پاکسازی می کنند.

وی در خاتمه تاکید کرد که سیب زمینی به صورت برشته شده یا پخته استفاده شود و از مصرف نوع سرخ شده آن به صورت مداوم اجتناب شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha