عضو هیات‌علمی دانشگاه علوم ‌پزشكی جندی‌ شاپور اهواز گفت: بیشترین استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای رائد بدن است و اگر از این روش درمانی به‌ درستی استفاده شود، عوارضی به‌ همراه نخواهد داشت.

به گزارش سلامت نیوز دكتر سیما رسایی اظهار كرد: لیرز در زمینه علوم پزشكی و درمانی، استفاده‌های بسیاری دارد كه یكی از مهم‌ترین استفاده‌های آن در زمینه درمان بیماری‌های پوستی است و بیش‌ترین استفاده از روش درمانی لیزر در درمان بیماری‌های پوستی، برای از بین بردن موهای زائد است.

رسایی تصریح كرد: در صورت استفاده صحیح از روش درمانی لیزر، معمولا مشكلی برای بیمار ایجاد نمی‌شود. در استفاده از روش درمانی لیزر، به ‌ندرت ممكن است فردی دچار سوختگی شود كه آن ‌هم پس از چند روز بهبود می‌یابد و اثرات سوختگی از بین می‌رود.

این متخصص پوست خاطرنشان كرد: از بین بردن خال و تاتو و درمان زگیل از دیگر موارد استفاده از روش درمانی لیزر است كه در این موارد نیز معمولا مشكل خاصی برای بیمار ایجاد نمی‌شود. از بین بردن جای جوش‌های صورت نیز مورد دیگری است كه معمولا برای درمان آن از روش لیزر استفاده می‌شود كه به سه روش لیزر سطحی، عمقی متوسط و عمیق انجام می‌شود.

عضو هیات‌علمی دانشگاه علوم پزشكی جندی‌ شاپور اهواز در گفت‌وگو با ایسنا ،اظهار داشت: در روش درمانی لیزر عمیق، لازم است پس از انجام لیزر مراقبت‌های بیش‌تر و دقیق‌تری از پوست انجام شود و تا حد امكان محلی كه مورد درمان قرار گرفته، نباید در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار گیرد.

رسایی گفت: پیش از انتخاب روش درمانی لیزر، لازم است بیمار مورد معاینه متخصص پوست قرار گیرد و اگر پزشك تشخیص داد كه انجام لیزر عارضه‌ای برای بیمار به‌ همراه نخواهد داشت و پوست بیمار پذیرش لیزر را دارد، می‌توان از روش درمانی لیزر استفاده كرد.

وی افزود: برخی پوست‌های دارای جای جوش، شرایط انجام لیزر را ندارند و ممكن است پس از لیزر، زخمی كوچك بر روی پوست ایجاد شود و قرمزی سطح پوست تا مدت‌ها باقی بماند. در چنین مواردی لیزر CO2 استفاده نمی‌شود و به‌جای آن از روش میكرودرم استفاده می‌شود.

این متخصص پوست تصریح كرد: در روش میكرودرم با استفاده از دستگاهی ویژه از پوست مراقبت می‌شود آلودگی‌ها، چربی‌ها، گرد و غبار و موادی زائدی كه روی سطح پوست قرار دارند، از سطح پوست برداشته می‌شوند. استفاده مكرر از این روش می‌تواند موجب تقویت فیبرهای كلاژن پوست شود و در نتیجه سطح پوست درخشان‌تر می‌شود.

رسایی گفت: افزایش قوام پوست و از بین رفتن جای جوش و از بین رفتن چین و چروك‌های خفیف سطح پوست از دیگر مزایای استفاده از روش میكرودرم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha