كارشناس مسوول تغذیه مركز بهداشت استان یزد گفت: از آنجایی كه اسیدهای چرب برای رشد فكری و تكامل سلولهای مغزی بسیار مناسب است، می‌تواند منجر به افزایش بهره هوشی در بین كودكان و نوجوانان شود.

به گزارش سلامت نیوز یوسف نقیایی ، اظهار داشت: خشكبار به دو دسته تقسیم می‌شوند كه دسته‌ی اول میوه‌های خشك و برگ‌ها مانند كشمش، خرما، انواع برگه‌های زردآلود و انجیر خشك را شامل می‌شود و دسته دوم مغزها مانند بادام، پسته و گردو هستند.

وی اضافه كرد:‌ دسته اول عمدتا حاوی قندهای میوه مانند پروفروكتوز هستند كه قند میوه محسوب می‌شوند و علاوه بر آن حاوی مقدار قابل توجهی فیبر ‌و انواع ویتامین‌ها از جمله ویتامین A و مقداری ویتامین گروه B نیز هستند كه در مقایسه با میوه‌جات مقدار قند‌ آنها بیشتر بوده ‌و مقدار ویتامین در آنها كاهش می‌یابد.

وی  در گفت‌وگو باایسنا گفت: اسیدهای چرب برای رشد فكری و تكامل سلولهای مغزی بسیار مناسب بوده و سوخت و انرژی مورد نیاز را فراهم می‌كند و با توجه به اینكه كه این اسیدهای چرب در مغزها موجود است، می‌تواند سبب افزایش بهره هوشی در بین كودكان و نوجوانان شود.

نقیایی،‌ انرژی قابل توجه در هر واحد غذایی را از مزایای مصرف خشكبار عنوان كرد و افزود: به عنوان مثال‌ حدود 30 گرم كشمش كه یك واحد از این گروه است حدود 60 كیلوكالری انرژی دارد بنابراین مصرف خشكبار در افراد بزرگسال باید با احتیاط مصرف شود تا منجر به افزایش وزن و چاقی نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha