سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰
کد خبر: 224060

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار وصید سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در صورت تامین اعتبار ، همه مراتع جنگلی کشور و مناطق حساس به سنسورهای ضد حریق مجهز می شوند.

مراتع جنگلی کشور به سنسور ضدحریق مجهز می شوند

سلامت نیوز: مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار وصید سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در صورت تامین اعتبار ، همه مراتع جنگلی کشور و مناطق حساس به سنسورهای ضد حریق مجهز می شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،علی تیموری با اشاره به حریق چند روز گذشته در مناطق شمالی کشور گفت: در روزهای پایانی هفته گذشته در مناطق پیله کوه چالوس و جمند نوشهر رخ داد حدود 30 هکتار از این اراضی بر اثر سهل انگاری و عامل انسانی طعمه حریق شد که خوشبختانه با تلاش های گسترده و شبانه روزی نیروهای محیط بان و پرواز بالگرد به منظور خاموش کردن آتش توانستیم پس از دو روز آتش را مهار کنیم.

وی ادامه داد: بیشترین عامل آتش سوزی در مناطق جنگلی و حفاظت شده کشور عامل آن انسانی بوده وامسال نیز با توجه به خشک شدن برگ درختان و گرمای هوا عامل آتش سوزی در مناطق حفاظت شده و جنگلی کشور تشدید یافته است.

تیموری با اشاره به برنامه های سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص پیشگیری از آتش سوزی در مناطق جنگلی و حفاظت شده کشور تصریح کرد: به منظور جلوگیری از آتش سوزی، سازمان حفاظت محیط زیست دیده بان های هوشمند در مناطق جنگلی و حفاظت شده کشور نصب کرده و در حال حاضر در برخی مناطق از جمله پارک ملی گلستان سنسورهای ضد حریق نصب شده است اما در صورت تامین اعتبار می توانیم در فصل گرمای سال این قبیل امکانات را به دیگر مناطق کشور از جمله استانهایی همچون فارس، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و آذربایجان شرقی که بیشترین حریق در این مناطق رخ می دهد سنسورهای ضد حریق نصب کنیم.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست افزود: استان مازندران در 15 سال گذشته سابقه آتش سوزی چشمگیری نداشته و این بار به علت سهل انگاری و عامل انسانی مناطق جنگلی طعمه حریق شد و در حال حاضر پاسگاه های سیار و گشت های سیار در مناطق جنگلی و حفاظت شده کشور در حال فعالیت هستند تا از هرگونه آتش سوزی جلوگیری شود.

تیموری گفت: ما اعتقاد داریم در نقاط مستعد آتش سوزی در کشور جوامع محلی ، افراد بومی و گردشگران می توانند بزرگترین کمک را به محیط زیست کنند چرا که بیشترین عامل آتش سوزی در مناطق کشور ریشه انسانی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha