عضو آكادمی جراحان چشم آمریكا گفت: شیرخواران در 8 تا 12 ماهگی به صورت چهار دست و پا حركت می‌كنند و والدین باید سعی كنند كودك را به این حركت تشویق كنند زیرا موجب هماهنگی بین حركات دست و چشم كودك می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز حیدر سیاتیری  درباره نحوه تكامل بینایی در نوزادان اظهار داشت: نوزاد در 4 تا 6 ماهگی باید بتواند دست خود را به طرف اسباب بازی كه در مقابلش گرفته شده است، دراز كند؛ در ابتدا ممكن است دست نوزاد به‌ طور اتفاقی به جسمی كه در مقابلش گرفته شده است، برخورد كند اما در طول زمان و با رشد بینایی، نوزاد به طور ارادی به جسم دست می‌زند.

وی گفت: نوزاد از 6 تا 8 ماهگی شروع به غلت زدن و حركت به صورت چهار دست و پا می‌كند؛ در این مرحله اطرافیان با استفاده از یك اسباب‌بازی در حالی كه آن را در مقابل كودك قرار می‌دهند، می‌توانند كودك را به غلت زدن برای گرفتن آن وسیله مجبور كنند كه این كار به تقویت بینایی نوزاد كمك می‌كند.

عضو آكادمی جراحان چشم آمریكا با بیان اینكه نوزاد در 8 تا 12 ماهگی ممكن است به صورت چهار دست و پا حركت كرده یا راه برود، افزود: والدین باید سعی كنند تا به جای راه افتادن زودتر كودك، او را به حركت چهار دست و پا تشویق كنند چرا كه این كار موجب هماهنگی بین حركات دست و چشم خواهد شد.

وی در گفت‌وگو با  فارس  بیان كرد: از آنجایی كه در این سنین، دید كودك هنوز فاقد درك عمیق ایست والدین باید در زمان‌هایی كه او روی مبل، تخت یا نزدیك پله است از او بسیار مواظب كنند چرا كه احتمال سقوط كودك از تخت و پله وجود دارد؛ این مسئله می‌تواند به چشم ضربه وارد كرده و بینایی كودك را به خطر بیندازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha