چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱
کد خبر: 224152

حتی اگر قرار باشد از با کیفیت ترین محصولات پوستی برای از بین بردن خشکی پوست، استفاده کنید، تغییرات فصلی برای برخی، با این عارضه همراه است.

بهترین مواد غذایی برای جلوگیری از خشکی پوست

سلامت نیوز:حتی اگر قرار باشد از با کیفیت ترین محصولات پوستی برای از بین بردن خشکی پوست، استفاده کنید، تغییرات فصلی برای برخی، با این عارضه همراه است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آوای سلامت، این حال اجتناب از خشکی پوست ناشی از تغییر فصل با مصرف برخی مواد غذایی که منجر به هیدراته نگه داشتن بدن می شوند، امکان پذیر است ضمن این که مصرف این گونه غذاها منجر به پدیدار شدن سلول ‌های تازه شده و بافت پوست یکدست خواهد شد:

آجیل: سرشار از ویتامینEبه عنوان آنتی اکسیدانی است که ناجی محصولات مراقبت از پوست محسوب می شود. ویتامینEمحافظ پوست در برابر آسیب های ناشی از استرس اکسیداتیو است و مانند اسیدهای چرب امگا ۳ منجر به محافظت از پوست در برابر آسیب های اشعهUVخورشید نیز می شود.

آووکادو: مانند آجیل، آووکادو مقادیر بالای ویتامینEو سایر آنتی اکسیدان ها را دارد. این میوه از چربی های اشباع نشده غنی است و مصرف آن منجر به حفظ رطوبت پوست می شود ضمن این که پیری زودرس پوست را به تاخیر می اندازد و فرایند التهاب را در بدن کاهش می دهد.

سیب زمینی شیرین: به همراه سایر محصولات غذایی که حاوی ریشه هستند، غنی از بتاکاروتن و ویتامین آ است؛ یکی از مغذی ترین مواد برای پیشگیری از خشک شدن پوست. ویتامین آ به تعمیر آسیب ها در سطح بافت و جلوگیری از پیری زودرس پوست کمک می کند.

میگو: یکی از غذاهای دارای بالاترین سطح روی است و منجر به تعمیر پوست با تولید کلاژن می شود. دیگر غذاهای غنی از روی عبارتند از گوشت گاو، لوبیا و جوانه گندم.

روغن زیتون: حاوی ویتامینEو چربی های اشباع نشده بعلاوه اسیدهای چرب امگا ۳ است و یک نیروگاه تغذیه ای برای حفظ سلامت پوست محسوب می شود. مصرف روغن زیتون پوست را در برابر اگزما و اشعه ماوراء بنفش خورشید نیز محافظت می کند.

خیار: سیلیس، در سبزیجات غنی از آب مانند خیار منجر به افزایش رطوبت و قابلیت ارتجاعی پوست می شود. خیار همچنین سرشار از ویتامین های آ و ث برای تسکین پوست و مبارزه با آسیب های پوستی است.

ماهی: ماهی های چرب مانند ماهی آزاد، قزل آلا و ساردین حاوی مقادیر بالای اسیدهای چرب امگا ۳ هستند و مصرف آنها منجر به حفظ رطوبت و تقویت پوست می شود. کمبود امگا ۳ در مقابل خشکی پوست را به همراه دارد. اگر مصرف ماهی برایتان امکان پذیر نیست، از دانه های بذر کتان و یا گردو برای رساندن امگا ۳ به بدن می توانید بهره بگیرید.

منبع:bustle

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha