عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: تعرفه های طرح پرستار خانگی یا همان طرح خدمات پرستاری در منزل به تصویب شورای عالی بیمه رسیده است و اجرای محدود طرح پرستار خانگی نیز در تهران و برخی استان‌های کشور کلید خورده، اما هنوز این طرح با مشکلاتی مثل جذب ناکافی نیرو، مواجه است.

آخرین خبرها از نحوه اجرای طرح پرستار خانگی

سلامت نیوز: عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: تعرفه های طرح پرستار خانگی یا همان طرح خدمات پرستاری در منزل به تصویب شورای عالی بیمه رسیده است و اجرای محدود طرح پرستار خانگی نیز در تهران و برخی استان‌های کشور کلید خورده، اما هنوز این طرح با مشکلاتی مثل جذب ناکافی نیرو، مواجه است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامت آنلاین،، یعقوب جعفری با اشاره به این که طرح پرستار خانگی سال ها پیش به پیشنهاد وزارت بهداشت و نظام پرستاری ارائه شد، افزود: در این طرح قرار شد تا پرستاران از میان افراد تحصیلکرده و دارای مدرک تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکترا  به شکل قانونمند مراقبت از بیماران در منازل را بر عهده گیرند تا افراد سودجو فرصتی برای سرکیسه کردن خانواده های دارای بیمار نیازمند به مراقبت نداشته باشند.

وی با بیان این مطلب که میزان تعرفه پرستاران خانگی متفاوت است، اظهار داشت:  بسته به نوع خدمت ارائه شده، زمانی که پرستار برای خدمت به بیمار اختصاص می دهد و فاصله طی شده برای حضور در منزل بیمار، پرداختی به پرستاران صورت می گیرد. با این که تعرفه مشخصی برای پرستاران تهرانی و شهرستانی در نظر گرفته شده است، اما با توجه به خدماتی که ارائه می دهند، تعرفه ها چندان عادلانه نیست و به نظر می آید به اصلاح نیاز داشته باشد.

عضو شورای عالی نظام پرستاری با تاکید بر این که استفاده از پرستار خانگی به سود خانواده های دارای بیمار نیازمند به مراقبت است، اظهار داشت: با وجود این پرستاران خانواده ها دیگر نیازی به انتقال بیماران خود به بیمارستان ها برای وصل کردن سوند، تزریق آمپول، تعویض پانسمان ناشی از زخم بستر نیستند؛ آن هم در شرایطی که مثلا ممکن است بیمار دچار ناتوانی مزمن یا قطع نخاع باشد که در این حالت پرستار با حضور در منزل، تمام اقدامات درمانی مورد نیاز بیمار را انجام می دهد.

جعفری با بیان این که برای معرفی شغل پرستار خانگی نیازمند حمایت صدا و سیما و اصحاب رسانه هستیم،  تصریح کرد: با شناخت بیشتر مردم و همچنین قانومند شدن خدمات پرستاری در منزل، پرستاران تحت نظارت متولی اصلی نظام سلامت خدمات ارائه خواهند کرد و دست موسسه های بی نام و نشانی که با عنوان اعزام پرستار خانگی با جان و زندگی بیماران مزمن، معلولان و سالمندان بازی می کنند، کوتاه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha