به دنبال حواشی ایجاد شده در پی اعتراض متخصصان بیهوشی به کاهش تعرفه‌هایشان و همچنین طرح مباحثی مبنی بر به خطر افتادن سلامت بیماران، انجمن بیهوشی ایران اعلام کرد که پزشکان متخصص این رشته در روزهای ۲۶ و ۲۷ شهریور، برگه تعرفه مالی برای انجام خدمات خود را پر نمی‌کنند و به صورت رایگان فعالیت خواهند کرد.

جلسه متخصصان بیهوشی با رییس نظام پزشکی

سلامت نیوز: به دنبال حواشی ایجاد شده در پی اعتراض متخصصان بیهوشی به کاهش تعرفه‌هایشان و همچنین طرح مباحثی مبنی بر به خطر افتادن سلامت بیماران، انجمن بیهوشی ایران اعلام کرد که پزشکان متخصص این رشته در روزهای ۲۶ و ۲۷ شهریور، برگه تعرفه مالی برای انجام خدمات خود را پر نمی‌کنند و به صورت رایگان فعالیت خواهند کرد.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر علیرضا سلیمی- رییس انجمن بیهوشی ایران در این باره به ایسنا، گفت: از آنجا که متخصصان بیهوشی به عنوان طبیب، خط قرمز خود را بیماران قرار داده‌اند و اعتقاد دارند مردم نباید در این کشمکش‌ها آسیب ببینند، به صورت نمادین تصمیم گرفتند که در این روزها رایگان فعالیت کنند و اگر لازم شد این حرکت را ادامه دهند.

وی تاکید کرد که پیام این تصمیم این است که مشکل ما نبود عدالت بین رشته‌ای است و به هیچ وجه پول نیست.

رئیس انجمن بیهوشی ایران با اشاره به جلسه هیات مدیره این انجمن با رییس کل سازمان نظام پزشکی برای حل مشکل تعرفه‌ای متخصصان بیهوشی تصریح کرد: در راستای پیگیری و احقاق حقوق جامعه بیهوشی در جلسه هیات مدیره این انجمن با رئیس کل سازمان نظام پزشکی ضمن توضیح و بررسی موضوع، سازمان نظام پزشکی به عنوان مطالبه‌گر حقیقی انتخاب شد. همچنین قرار شد استفاده از کتاب مرجع و اصلی تعرفه‌ها (کتاب کالیفرنیا)، بدون هیچ کم و کاستی به عنوان راهکاری ریشه‌ای در تعیین تعرفه‌ها انتخاب شود.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha