عامل ابتلا به این بیماری ویروسی است كه موجب سرفه، تنگی نفس، اسهال و حالت تهوع می‌شود و بیمار با تب، لرز بی‌حالی و ضعف عمومی به پزشك مراجعه می‌كند

سلامت نیوز:رئیس جامعه متخصصان داخلی گفت: شیوع ابتلا به گاستروآنتریت كه در چند روز اخیر شایع شده ربطی به آلودگی‌ها ندارد و اسهال، تب و سرفه از مهمترین علائم آن است.

ایرج خسرو‌نیا در گفت‌‌وگو با  فارس، با اشاره به بیماری كه این روزها بیشتر مردم را مجبور به رفتن به نزد پزشك كرده است اظهار داشت: در سال گذشته نیز بیماری گاستروآنتریت در همین مواقع سال شیوع پیدا كرد كه بیماران به دلایل مشكلاتی در سیستم تنفسی و گوارشی به پزشك مراجعه می‌كردند.

وی افزود: عامل ابتلا به این بیماری ویروسی است كه موجب سرفه، تنگی نفس، اسهال و حالت تهوع می‌شود و بیمار با تب، لرز بی‌حالی و ضعف عمومی به پزشك مراجعه می‌كند.

خسرونیا تصریح كرد: در برخی از افراد علائم این عارضه واضح نیست ولی در افرادی كه سیستم ایمنی ضعیف و تغذیه نامناسب دارند علائم واضح است و باید چند روزی تحت درمان قرار گیرند.

وی با بیان اینكه این بیماری ربطی به آلودگی هوا ندارد خاطر نشان كرد: گاهی اوقات بیمار فقط به علت علائم گوارشی یعنی اسهال و استفراغ به پزشك مراجعه می‌كند و گاهی علائم تنفسی آن زیاد‌تر از علائم گوارشی است.

وی اضافه كرد: این بیماری ممكن است خود به خود خوب شود اما از طریق دست، هوا و مواد غذایی آلوده از شخصی به شخص دیگر منتقل خواهد شد.

وی افزود: در مكان‌هایی كه به صورت تجمعی زندگی می‌كنند مانند سربازخانه‌ها و مراكز نگهداری سالمندان این بیماری شیوع بیشتری دارد لذا استفاده از لیوان، حوله و ظرف مشترك و دست‌دادن به هم توصیه نمی‌شود.

خسرونیا یادآور شد: درمان این عارضه بیشتر علامتی است و استراحت و تقویت بدن مهمترین عامل كمك‌كننده به بهبودی زود هنگام است.مهمترین راه پیشگیری از آن رعایت بهداشت عمومی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha