معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: 130 هزار نفر معادل سه درصد افراد لازم التعلیم در دوره اول متوسطه و 250 هزار نفر معادل 13 درصد این افراد در دوره دوم متوسطه بیرون از مدارس هستند.

380هزارنفردردوره متوسطه ازتحصیل بازمانده اند

سلامت نیوز:معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: 130 هزار نفر معادل سه درصد افراد لازم التعلیم در دوره اول متوسطه و 250 هزار نفر معادل 13 درصد این افراد در دوره دوم متوسطه بیرون از مدارس هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا از وزارت آموزش وپرورش، علی زرافشان اظهار کرد: نرخ پوشش واقعی تحصیلی در دوره اول متوسطه 94 درصد و در دوره دوم متوسطه 82 درصد است.
وی با بیان اینکه به لحاظ شاخص پوشش گروه سنی نیز 97 درصد افراد 12 تا 14 سال و 87 درصد افراد 15 تا 17 سال در مدرسه حضور دارند، اظهار داشت: باید توجه داشت که دوره دوم متوسطه جزو تحصیلات اجباری نیست.
وی یادآورشد: برنامه افزایش پوشش تحصیلی در دوره‌های مختلف از مدت ها قبل آغاز شده به گونه ای که نرخ پوشش در دوره ابتدایی به 98 درصد و اول متوسطه به 97 درصد رسیده است و امیدواریم در دوره دوم متوسطه نیز به این آمار دست پیدا کنیم.
زرافشان گفت: در تماس وزارت رفاه با خانواده افراد لازم التعلیم که در مدرسه حضور نداشته اند، مشخص شد برخی افرادی که در این فهرست قرار دارند یا متوفی بوده و یا به خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند.
وی اظهار کرد: هفته گذشته در یکی از رسانه‌ها، آماری مبنی بر وجود چهار میلیون بازمانده از تحصیل منتشر شد، این در حالیست که آمار ثبت احوال و سازمان مدیریت که برای تدوین برنامه ششم توسعه مورد استفاده قرار گرفته و آمار رشد جمعیت را نیز مدنظر قرار داده، چنین رقمی را تایید نمی‌کند.
معاون وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: موفقیت ما در جذب افراد بازمانده از تحصیل در دوره اول متوسطه بیشتر است، اما در دوره دوم متوسطه به دلیل مسائل اقتصادی، فرهنگی، ازدواج و در دسترس نبودن مدرسه با مشکلات بیشتری مواجه هستیم و باید سرمایه گذاری برای جذب دانش آموزان در این دوره تحصیلی افزایش یابد.
زرافشان با بیان اینکه با کمک وزارت رفاه و بهزیستی طرح جست‌ وجوی موردی و تحقیق از بازماندگان از تحصیل را دنبال می‌کنیم، گفت: همچنین نرخ تحصیل افراد در حوزه‌های علمیه را نیز باید به آمار اضافه کنیم از این رو قرار است پایگاه اطلاعاتی حوزه علمیه به سیستم سناد متصل شود تا بتوانیم آمار 87 درصدی بازماندگان از تحصیل را در این دوره افزایش دهیم.
وی ادامه داد: نکته دیگر در مورد بازماندگان از تحصیل آن است که سازمان آموزش و پرورش استثنایی معتقد است بخشی از کودکان بیرون از مدرسه، قدرت یادگیری ندارند و در هرصورت وارد مدرسه نمی‌شوند و نباید آنها را در آمارهای بازماندگی از تحصیل لحاظ کرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha