چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: اعتیاد در کشور ما از سن ۱۵ تا ۶۴ سال حدود ۴.۵ درصد است.

۴.۵ درصد از جامعه معتاد هستند

سلامت نیوز:رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: اعتیاد در کشور ما از سن ۱۵ تا ۶۴ سال حدود ۴.۵ درصد است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در یازدهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد اظهار کرد: تغییر در سبک زندگی، استفاده زیاد از فضای مجازی باعث شده که شاهد رشد آسیب های اجتماعی باشیم که این موضوع مختص کشور ما نیست. اعتیاد، طلاق، کودکان کار از جمله این آسیب های اجتماعی هستند.

وی گفت: در یک نظرسنجی بزرگترین معضل آسیب های اجتماعی را اعتیاد دانستند، اعتیاد هویت فرد را از بین برده و آسیب های اجتماعی دیگری مانند طلاق و کودکان بدسرپرست را به دنبال دارد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در کشور ما از سن ۱۵ تا ۶۴ سال حدود ۴.۵ درصد دچار مصرف مواد مخدر هستند. رشد مصرف مواد صنعتی و مواد روان گردان را شاهد هستیم. اگرچه هنوز مصرف قالب تریاک است. رشد استفاده چند مواد را شاهد بودیم. نکته خیلی مهم اعتیاد زنان است که با سرعت زیادی رو به رشد است. در جامعه در سن ۱۵ تا ۲۹ سال به ازای هر ۶.۶ مرد یک زن در سن ۳۰ تا ۴۴ سال به ازای هر ۱۵.۷ مرد یک زن و در سن ۴۵ تا ۶۶ سال به ازای هر ۱۶.۶ مرد یک زن درگیر اعتیاد هستند و البته شاهد اعتیاد کودکان نیز هستیم.

معاون وزیر کار افزود: در سازمان بهزیستی حدود ۲۲ هزار نفر مددکار همکاری می کنند و شعار کنگره امسال گفتمان اجتماعی، ترجمان، جهت گیری های آینده است.

محسنی بندپی گفت: باید بپذیریم اعتیاد یک بیماری است و رویکرد اجتماعی دارد یافته های علمی ما هنوز به سراغ مسائل اجتماعی اعتیاد نرفته اند. موضوع بعدی جهت گیری آینده است که محور کار خود را پیشگیری قرار دادیم. الگوهای ارتقا یافته را برای پیشگیری در محله های پرخطر مستقر کردیم. استقرار ۵ هزار تیم اشتغال محور از جمله کارهایی است که سازمان بهزیستی برای پیشگیری انجام داده است. حدود ۱۰ درصد از جامعه معتادان را زنان تشکیل می دهند و ما نتوانسته این نسبت به این تعداد خدمات خودمان را در استان ها ارائه کنیم که تدابیری را برای این موضوع اندیشیده ایم.

وی تصریح کرد: ضعف در اجرا، ضعف در انتخاب روش درست و ضعف در تامین منابع از مشکلات ما بود و هر کدام به صورت جزیره ای کار می کردیم که در قانون برنامه ششم شرایطی فراهم شد تا بتوانیم به صورت صحیح در کنار یکدیگر کار کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha