والدین باید وقت بیشتری را به كودك و نوجوان خویش اختصاص دهند و نباید رایانه را در اتاق آنها قرار دهند زیرا زمینه بازی كردن آن را فراهم می‌كنند.

سلامت نیوز:كارشناس اداره روان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی به والدین توصیه كرد تا در انتخاب بازی‌های رایانه‌ای حتماً نظارت صحیح و مناسب داشته باشند.

دكتر مهدیه وارث وزیریان در گفتگو با  وب‌دا ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: اگر قرار است از بازی‌های كامپیوتری برای كودكان استفاده شود، بهتر است بازی‌های تصویری خلاق كه كودكان به وسیله آنها معماهایی را حل كنند، برای آنها انتخاب شود.

وی ادامه داد: والدین باید وقت بیشتری را به كودك و نوجوان خویش اختصاص دهند و نباید رایانه را در اتاق آنها قرار دهند زیرا زمینه بازی كردن آن را فراهم می‌كنند.

دكتر وزیریان افزود:به فرزندتان اجازه ندهید در فاصله نزدیكی از صفحه رایانه بنشیند و تا حد امكان سعی كنند اگر فرزندشان علاقه دارد با رایانه بازی كند این كار در كنار سایر فعالیت‌های آنها باشد و مدت زمان استفاده آنها را محدود كنند.

این روانپزشك خاطر نشان كرد: والدین باید به اندازه كافی مهارت‌های كافی كار با رایانه را پیدا كنند و توانایی خود را همسطح توانایی‌های فرزندانشان كنند تا بتوانند نظارت مناسب را بر روی آنها داشته باشند.

وی در پایان تأكید كرد: بهتر است والدین وقت بیشتری را به كودك و نوجوان خویش اختصاص دهند زیرا هرقدر وقت‌گذاری و ارتباط صحیح بین والدین و فرزندان بیشتر باشد زمینه انجام چنین بازی‌هایی كمتر فراهم می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha