عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه افرادی که در معرض امواج الکترومغناطیسی هستند دچار مشکلات عصبی و سرطان خون می شوند بر لزوم ساماندهی دکل های مخابراتی تاکید کرد.

مشکلات عصبی و سرطان خون ماحصل امواج دکل‌های مخابراتی

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه افرادی که در معرض امواج الکترومغناطیسی هستند دچار مشکلات عصبی و سرطان خون می شوند بر لزوم ساماندهی دکل های مخابراتی تاکید کرد.


به گزارش سلامت نیوز، همایون هاشمی در گفت وگو با خانه ملت،  نسبت به آسیب های ناشی از دکل های مخابراتی برای سلامت انسان هشدار داد و گفت: نصب دکل های تلفن همراه سلامت شهروندان را در معرض تهدید قرار می دهد بنابراین باید پیگیری آسیب های آنها در دستور کار کارشناسان قرار گیرد.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شواهد علمی نشان می دهد که دکل های مخصوص تلفن همراه با انتشار امواج، آسیبی جدی برای سلامتی انسان ها محسوب می شوند، تصریح کرد: مطالعات کارشناسان نشان از تاثیرات قطعی منفی امواج الکترومغناطیسی و فرکانس های ناشی از دکل های مخابراتی بر روی سلامت انسان ها دارد.

افرادی که در معرض امواج الکترومغناطیسی هستند دچار مشکلات عصبی و سرطان خونی می شوند

وی با یادآوری اینکه افرادی که در معرض امواج الکترومغناطیسی هستند دچار مشکلات عصبی و سرطان خون می شوند، تصریح کرد: در حالی که آسیب های ناشی از دکل های مخابراتی در دنیا اثبات شده است مسئولان نباید از کنار این دست آسیب ها به راحتی بگذرند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: ممکن است افرادی که در این موضوع ذی نفع هستند آسیب های ناشی از دکل های مخابراتی را رد و پاسخ هایی را ارائه کنند اما این اظهارات نمی تواند پاسخ نهایی باشد زیرا امواج ناشی از دکل ها سلامت هموطنان را تهدید می کند و می طلبد دکل های مخابراتی ساماندهی شوند.

آسیب های مربوط به بهداشت روان و جسم باید جدی گرفته شوند

هاشمی با بیان اینکه آسیب های مربوط به بهداشت روان و جسم باید جدی گرفته شوند، تصریح کرد: آسیب های اندک ناشی از دکل های مخابراتی در بستر زمان می تواند بسیار تهدید کننده و مخرب باشند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در گذشته دانشمندان خطرات سموم شیمیایی بر سلامتی انسان ها را بررسی و مصرف آنها را آسیب زا عنوان کردند و این موضوع نیز اثبات شد در حال حاضر نیز آسیب های ناشی از دکل های مخابراتی از سوی کارشناسان و دانشمندان بررسی و اثبات شده اما این امر از سوی ذی نفعان مورد بی توجهی قرار می گیرد.

باید از نصب دکل های مخابراتی در جوار مناطق مسکونی خودداری کرد

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب درمجلس دهم، با تاکید بر اینکه باید از نصب دکل های مخابراتی در جوار مناطق مسکونی خودداری کرد، گفت: متاسفانه برخی با اجاره پشت بام منازل مسکونی اقدام به نصب دکل موبایل می کنند این در حالی است که آسیب های ناشی از دکل ها برای ساکنان منازل بسیار آسیب زا خواهد بود؛ در مناطق مسکونی مهمترین عنصر زندگی است و باید بر روی تکنولوژی هایی که به زندگی انسان ها خلل وارد می کند خط بطلان کشید.

 عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم ساماندهی دکل های مخابراتی، تصریح کرد: نیاز است دولت بودجه ای را برای ساماندهی دکل ها اختصاص داده و به صورت شفاف به موضوع آسیب های ناشی از دکل های مخابراتی ورود کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha