شنبه ۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۸
کد خبر: 22426

آیین بزرگداشت شصت و یكمین سالگرد تاسیس دانشكده پزشكی شیراز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی شیراز رییس دانشكده پزشكی این دانشگاه با حضور در این آیین ، گفت : دانشكده پزشكی شیراز با همت اساتید در جهت رشد دانشجویان برای رسیدن به الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی مورد نظر مقام معظم رهبری در حركت است.
دكتر محمود نجابت افزود : طی سالهای متمادی استادان بزرگی در دانشكده پزشكی شیراز در راستای پرورش دانشجویان تلاش كرده اند كه بزرگداشت سالگرد تاسیس دانشكده در واقع ادای دینی به این اندیشمندان است. وی اظهار داشت : فعالیتهای استادان در گروه های مختلف پزشكی باید مكتوب شود تا به عنوان سندی از تلاشهای افتخار آمیز اساتید در دسترس باشد.
دكتر نجابت گفت : فلوشیپ رشته های اندویورولوژی ، ICU كودكان و همچنین اتولوژی در سال تحصیلی جاری برای نخستین بار در شیراز راه اندازی شده است. وی افزود : براساس تصویب صورت گرفته 30 درصد از آموزش دانشجویان پزشكی شیراز به حیطه طب سرپایی اختصاص می یابد.
دكتر نجابت با اشاره به برگزاری موفق آزمونهای آسكی در دانشكده پزشكی شیراز ، اظهار داشت : با توجه به نتایج مثبت به دست آمده ، این آزمونها به عنوان الگو در كشور مطرح شده و از  امسال در دانشگاههای علوم پزشكی كشور اجرایی می شود. وی گفت : در حال حاضر سیستمی طراحی شده است كه براساس آن گراف معدل دانشجویان دانشكده پزشكی شیراز در هر ترم مشخص و نسبت به میانگین كلاس سنجیده می شود.
دكتر نجابت افزود : با بررسی این گراف ها در صورتیكه دانشجو دچار افت تحصیلی شده باشد ،‌ موارد به استادان مشاور گزارش داده می شود تا مورد ریشه یابی و اصلاح قرار گیرد. وی بیان كرد : ما باید نگاهی نو به نگرش نخبه پروری داشته باشیم تا نخبگان بتوانند به بهترین شكل به ارایه خدمت به جامعه بپردازند.  دكتر نجابت گفت : در شش ماه ابتدای سال جاری 250 مقاله از اعضای هیئت علمی دانشكده پزشكی شیراز در مجلات معتبر داخلی و خارجی منتشر شده است.
گفتنی است در این آیین از 12 استاد بازنشسته دانشكده پزشكی در سال گذشته قدردانی شد و همچنین یاد مرحوم دكتر فرزاد عبدی نژاد و مرحوم دكتر منوچهر دبیری با حضور اعضای خانواده آنها گرامی داشته شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha