برای نخستین بار در استان مازندران نمایندگی ثبت احوال در بیمارستان امام علی‌(ع) شهرستان آمل آغاز به كار كرد.

سلامت نیوز:رئیس اداره ثبت احوال آمل در حاشیه افتتاح نمایندگی ثبت احوال در بیمارستان امام علی‌(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینكه افتتاح دفاتر نمایندگی ثبت احوال تنها در شهرهای بزرگ كشور در حال اجراست، یادآور شد: در این طرح نوزادان به محض تولد شناسنامه دریافت می‌كنند.
سید علی هاشمی‌نسب با اشاره به اینكه با وجود این دفتر دیگر نیازی به حضور والدین نوزادان در اداره ثبت احوال نیست، افزود: این طرح برای نخستین بار در استان‌های شمالی در شهرستان آمل اجرایی شده است.
وی با اعلام اینكه براساس قانون اگر در بیمارستانی روزانه بیش از 20 نوزاد متولد شود می‌توان در آن بیمارستان نمایندگی ثبت احوال دایر كرد، یادآور شد: یك مامور از ثبت احوال آمل به صورت روزانه در این بیمارستان مستقر خواهد بود.
هاشمی‌نسب با بیان اینكه بیمارستان امام علی (ع) شهرستان آمل در بخش نوزادان به صورت پایلوت مورد استفاده شهرهای غرب استان قرار می‌گیرد، اظهار داشت: این بیمارستان از جمله چند بیمارستانی است كه روزانه در آن بیش از 20ولادت رخ می‌دهد.
وی با اشاره به اینكه در شهرهای محمودآباد و چمستان به دلیل نبود زایشگاه این بیمارستان مورد استفاده قرار می‌گیرد، یادآور شد: این نمایندگی به صورت مستقیم با خط دیتا به پایگاه اطلاعات جمعیتی كشور متصل است.
رئیس اداره ثبت احوال آمل با اعلام اینكه اطلاعات نوزادان در این سیستم بایگانی می‌شود، افزود: سند سجلی مكانیزه برای نوزادان در همین مكان صادر می‌شود.
وی با بیان اینكه در بیمارستان امام علی(ع) پس از تأیید معاون حقوقی و سجلی اداره ثبت و احوال سجلی تحویل متقاضیان می‌شود، گفت: متقاضیان از شهرهای محمودآباد و چمستان نیز در صورت صلاحدید می‌توانند از خدمات این نمایندگی استفاده كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha