رییس انجمن پزشکان متخصص داخلی ایران گفت:‌ حدود 20 تا 30 مردم از فست فودها (غذاهای آماده) استفاده می کنند که این امر باعث شده است، سن شروع گرفتگی رگ ها از 35 سالگی به 25 سالگی برسد.

به گزارش سلامت نیوز دکتر ایرج خسرونیا در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا - واحد علوم پزشکی ایران، با اشاره به اینکه سندرم متابولیک تهدیدی جدی برای سلامتی مردم است، در خصوص علایم این بیماری گفت: با توجه به اینکه متاسفانه شیوع چاقی در جوانان رو به افزایش است، مشکلاتی مانند افزایش فشارخون، دیابت و بیماری‌های انسدادی رگ‌ها خصوصا گرفتگی عروق قلب گریبانگیر جوانان شده است.

وی افزود: حدود 20 تا 30 درصد مردم از فست فودها استفاده می کنند که این امر باعث خواهد شد، در آینده ای نه چندان دور جوانانی که امروز به فکر چاقی خود نیستند و از این مواد غذایی پرکالری استفاده می کنند، دچار مشکلات عدیده ای شوند.

به گفته رییس انجمن پزشکان متخصص داخلی، مصرف غذاهای آماده یکی از مهمترین عوامل ایجاد چاقی، دیابت و تنگی عروق است که این امر باعث شده سن گرفتگی رگ‌ها که عمدتا از سن 35 سالگی آغاز می شود، به حدود سن 20 تا 25 سالگی برسد و بیماران قلبی که سابقا افراد بالای سن 35 سال را شامل می شوند متاسفانه امروزه در بین جوانان 20 تا 25 ساله نیز دیده می شود.

این متخصص داخلی با بیان اینکه مصرف زیاد نمک باعث بالا رفتن فشار خون و ناراحتی‌های کلیوی می شود، اولین راهکار تضمین سلامتی جوانان را عدم مصرف غذاهای آماده و فست فودها دانست و تاکید نمود: بهتر است جوانان مصرف این نوع غذاها را که علاوه بر کالری زیاد، دارای مقدار نمک بالایی هستند (کنسروها، سوسیس و کالباس) را به حداقل برسانند.

وی بالا رفتن و افزایش فشار خون و تنگی عروق را عوارض خطرناک رژیم غذایی دانست و گفت: استفاده از فست فودها باعث تجمع چربی در بدن و افزایش کلسترول بد خون (LDL) می شود.

وی در ادامه یادآور شد: چاقی شکمی و کمری اولین زنگ خطری است که باعث بروز گرفتگی و سختی رگ های بدن و عروق قلبی می شود.

دکتر خسرونیا خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه مصرف روغن های مایع بهتر از روغن های جامد است ولی باید توجه داشت که مصرف روغن مایع نیز باعث ورود کالری زیاد به بدن می شود که باید مصرف آن هم به حداقل برسد.

رییس انجمن پزشکان متخصص داخلی بر مصرف روغن های گیاهی تاکید و اظهار كرد: بهترین روغن گیاهی، روغن هسته انگور است که باعث افزایش HDL (کلسترول خوب خون) شده و از رسوب چربی ها در عروق جلوگیری می نماید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha