یکشنبه ۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۰
کد خبر: 22442

آیا می خواهید باردار شوید اما قبل از باردار شدن باید یک سری شرایط را دارا باشید

1 حداقل 3 ماه پیش از باردار شدن به وزن ایده‌آل بدن خود برسید.
وقتی که باردار می‌شوید، سلامت کودک شما به وزن بدن شما بستگی دارد. در زنان باردار چاق، خطر بروز فشارخون بالا و دیابت بارداری وجود دارد. همچنین تعداد بیشتری از این زنان نیاز، به عمل سزارین پیدا می‌کنند. زنان بسیار لاغر هم ممکن است بارداری دشوارتری را تجربه کنند. کودکان متولدشده از زنان لاغر به احتمال بیشتر نارس هستند یا وزن هنگام تولد آنها پایین‌تر است.

2 اگر از مکمل‌ها یا مولتی‌ویتامین خاصی استفاده می‌کنید، آنها را قطع کنید.
در این حالت خاص، بیشتر به معنای بهتر نیست! اگر لازم باشد پزشکتان در بارداری مصرف ویتامین‌های خاصی را به شما توصیه می‌کند. با پزشک خود در مورد تمام داروهایی که به صورت مرتب مصرف می‌کنید، صحبت کنید.

3 مصرف فولیک‌اسید را آغاز کنید.
روزانه 400 میلی‌گرم از این دارو توصیه می‌شود. فولیک‌اسید از بروز اختلالات مادرزادی مغز و نخاع –که اختلالات لوله عصبی نامیده می‌شوند- پیشگیری می‌کند. همچنین مشخص شده که پایین بودن سطح فولیک‌اسید در بدن، خطر سقط را افزایش می‌دهد. لازم است که قبل از بارداری مصرف فولیک‌اسید را آغاز کنید، چرا که بیشترین تاثیر مثبت فولیک‌اسید، در 28 روز نخست بارداری است. از آنجا که ممکن است ندانید چه زمان باردار می‌شوید، بهتر است همزمان با توقف روش ضدبارداری و در دورانی که سعی می‌کنید باردار شوید، مصرف آن را آغاز کنید.

4 وضعیت ایمنی خود را در برابر سرخجه و آبله‌مرغان، بررسی کنید.
اگر به واکسیناسیون نیاز دارید، مطمئن شوید که چه مدت پس از دریافت واکسن باید صبر کنید تا باردار شوید. این مدت حتما از روش‌های مطمئن پیشگیری که تداخلی ایجاد نمی‌کنند، مانند کاندوم استفاده کنید.

5 مراجعه به یک پزشک پیش از باردارشدن می‌تواند به آمادگی مناسب برای بارداری‌تان کمک کند.
ممکن است دچار نوعی اختلال پزشکی باشید که پیش از بارداری نیاز به بررسی داشته باشد. اگر پیش از تلاش برای بارداری به وضعیت بیماری خود رسیدگی نکنید، ممکن است بر توانایی باروری شما تاثیر بگذارد یا بارداری پرخطری را برایتان ایجاد کند. گاهی نیازمند مصرف برخی از داروها یا تغییر نوع روش زندگی‌تان هستید. به علاوه لازم است برخی معاینه‌ها و آزمایش‌ها انجام شود از جمله آزمایش دهانه رحم (پاپ‌اسمیر) و معاینه سینه‌ها، آزمایش گروه خونی و عامل RH، آزمایش از نظر عفونت سرخجه و HIV و هپاتیت، آزمایش برای سنجش سطح آهن بدنتان (کمبود آهن در دوره بارداری می‌تواند مشکلاتی را برای شما ایجاد کند) سنجش سطح کلسترول خون (بالا بودن کلسترول خون سبب بروز فشارخون بالا در طول بارداری می‌شود) و اگر 35 سال بیشتر دارید گاهی انجام ماموگرافی هم توصیه می‌شود.

6 تاثیر بارداری بر برنامه‌های آینده زندگی خود را مدنظر قرار دهید و در این مورد با همسرتان مشورت کنید (تاثیر آن بر شغل، تحصیل، مسافرت و...) باید در مورد وضعیت بیمه سلامت و سابقه بیماری‌های خانوادگی‌تان هم به گفت‌وگو بپردازید. لازم است در یک تقویم جیبی نخستین روز قاعدگی خود را علامت بگذارید تا محاسبه سیکل قاعدگی و تعیین روز تخمک‌گذاری به راحتی میسر شود.

منبع : salamat.ir

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha