یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴
کد خبر: 224486

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که چاقی با افزایش خطر ابتلای زنان به سرطان پستان ارتباط دارد و محل انباشت چربی هم در نوع این سرطان دخیل است.

نوع سرطان های پستان با محل انباشت چربی ارتباط دارد

سلامت نیوز: نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که چاقی با افزایش خطر ابتلای زنان به سرطان پستان ارتباط دارد و محل انباشت چربی هم در نوع این سرطان دخیل است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا ،محققان دانشگاه شاندونگ در چین در این مطالعه متوجه شدند که احتمال ابتلا به شکل خطرناک تر سرطان پستان در زنانی که اندام سیب مانند -چربی شکمی اطراف اندام های داخلی- دارند، در قیاس با زنان دیگر بیشتر است.


به گزارش روزنامه ایندیپندنت،اما در مقابل زنانی که اندام گلابی شکل دارند- چربی در ناحیه باسن و ران ها ذخیره می شود- بیشتر در معرض ابتلا به شکل قابل درمان این بیماری هستند.
محققان دانشگاه شاندونگ این مطالعه را روی هزار و 316 زن 25 تا 70 ساله از شمال و شرق چین که به تازگی به سرطان پستان مبتلا شده بودند، انجام دادند و آنها را با زنان سالمی که در گروه کنترل قرار داشتند، مقایسه کردند.
نتایج این مطالعه نشان داد که احتمال ابتلا به یک نوع سرطان پستان به نام سرطان پستان گیرنده استروژن مثبت ( ER+) در زنانی که اندام گلابی شکل داشتند، بیشتر بود.


به گفته محققان، حدود 70 درصد سرطان های سینه، سرطان از نوع گیرنده استروژن مثبت هستند. این سرطان ها تحت تاثیر استروژن قرار دارند زیرا این هورمون می تواند با چسبیدن به پروتیین ها در سلول های سرطانی موجب رشد شود.
از سوی دیگر، سرطان پستان گیرنده استروژن مثبت به درمان و درمان های هورمونی خوب واکنش نشان می دهد و به بیماران داروی Tamoxifen داده می شود؛ این دارو موجب مسدود کردن استروژن می شود.


اما خطر ابتلا به سرطان پستان گیرنده استروژن منفی در زنانی که اندام سیب مانند دارند، بیشتر است.
این شکل از بیماری را نمی توان با هورمون ها درمان کرد و بنابراین بیماران معمولا در مسیر شیمی درمانی قرار می گیرند.
محققان در این مطالعه متوجه شدند در زنانی هم که چاق نیستند، خطر ابتلا به سرطان پستان گیرنده استروژن منفی در زنانی که نسبت کمر به باسن آنها بیشتر است، بیشتر می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha