سازنده داروی سرطان«سیستانین» گفت: داروی ضد سرطان «سیستانین» به سلول های سالم بدن آسیب نمی رساند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  وب دا  دکتر غلامرضا شیخ نژاد که در «همایش چشم اندازهای جدید درمان سرطان» در زاهدان سخن می گفت، با بیان این مطلب افزود: در روش های قدیمی درمان سرطان که عمدتا از طریق شیمی درمانی، جراحی و رادیو تراپی انجام می شد علاوه بر سلول های سرطانی ، سلول های سالم نیز آسیب می دیدند.
وی ادامه داد: داروی جدید سیستانین دارویی نوکلئوتیدی ، غیر سمی و هدفمند است که به سلول های سالم آسیبی نمی رساند. این دارو فقط ژن های سرطانی را نشانه می گیرد.
این فوق دکترای فیزیولوژی سلولی تصریح کرد: این دارو که مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا قرار گرفته از شهریور ماه سال جاری در فاز انسانی در این کشوربه 20 بیمار سرطانی تزریق شده است.
دکتر غلامرضا شیخ نژاد با اشاره به این که در 6 دوره به مدت 4 ماه این دارو به بیماران تزریق می شود گفت: پس از موفقیت آمیز بودن فاز 1  و کسب مجوزهای لازم ، فاز 2 تزریق انسانی در کشورمان انجام خواهد شد.
وی افزود: فاز دوم تزریق انسانی این دارو با همکاری یک شرکت تحقیقاتی ، دانشگاه شهید بهشتی و بیمارستان مسیح دانشوری انجام خواهد شد.
دکتر سید مهدی هاشمی دبیر همایش چشم اندازهای جدید درمان سرطان نیز در حاشیه این همایش در گفتگو با خبرنگار وب دا با اشاره به اینکه هم اکنون سرطان ها سومین دلیل مرگ و میر در کشور محسوب می شود، ادامه داد : در سالیان آینده یکی از دلایل اصلی مرگ و میر در کشورمان ابتلا به سرطان ها خواهد بود.
وی افزود : هرم جمعیتی کشور در چند دهه آینده به سمت افزایش جمعیت کهنسال پیش می رود و با توجه به اینکه  60 درصد سرطان ها ، افراد بالای 60 سال را مبتلا می سازد ضرورت آگاه سازی خانواده ها بیش از پیش احساس می شود.
وی تصریح کرد :یکی از مهمترین دلایل برگزاری این همایش تلاش در جهت معرفی سرطان و آگاه سازی جامعه در این زمینه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha