رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: بیش از 50 درصد ساختمان‌های تهران در برابر وقوع زلزله ایمن نیستند.

سلامت نیوز : عزیزالله رجب‌زاده در گفت‌وگو با  فارس به 5 دی روز ایمنی و زلزله اشاره كرد وگفت: امروز مانوری برای ارتقاء سطح آگاهی شهروندان در برابر كاهش خطر‌پذیری و همینطور سوانح شهری در خیابان شهید بهشتی روبروی در جنوبی مصلی تهران برگزار می‌كنیم.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: تمام سازمان‌های مسئول و ذی‌ربط در تهران كه عضو سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر هستند و همچنین شهروندان تهرانی شركت می‌كنند.

وی اضافه كرد: در این مانور آگاهی شهروندان را در برابر زلزله و حوادث بعد از آن بالا می‌بریم.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: در مواقع زلزله ممكن است تركیدگی لوله آب، گاز و قطعی برق داشته باشیم كه تمام این مسائل در این مانور شبیه‌سازی شده است.

رجب‌زاده با بیان اینكه كارگاه‌های آموزشی در این مانور تشكیل می‌شود، گفت: همچنین برای جستجو گروه امداد نجات تشكیل شده است و برای اطفای حریق از سازمان آتش‌نشانی استفاده شده است.

* 6 اسكان اضطراری در تهران وجود دارد
----------------------------------------------

وی با اشاره به اینكه اسكان اضطراری در این مانور پیش‌بینی شده است، گفت: در موارد بحران تخلیه امن و اسكان اضطراری را پیش‌بینی كرده‌ایم.

به گفته رجب‌زاده تا پایان سال آینده 374 اسكان اضطراری در محلات تهران ایجاد می‌شود و در حال حاضر در 6 منطقه اسكان‌های اضطراری به صورت پایلوت وجود دارد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به بافت‌های فرسوده شهر تهران اشاره كرد و گفت: در مواقع وقوع زلزله این بافت‌ها آسیب زیادی می‌بینند و بیشترین تلفات جانی و مالی از این قسمت خواهد بود.

رجب‌زاده به نوسازی بافت فرسوده اشاره كرد و گفت: باید ساختمان‌ها نوسازی شوند و همچنین ایمن‌سازی شریان‌های حیاتی مانند آب و برق در دستور كار مراجع ذی‌صلاح قرار دارد و باید با سرعت این كار انجام شود.

* عدم ایمنی بیش از 50 درصد ساختمان‌ها در برابر وقوع زلزله
-------------------------------------------------------------------

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در خصوص ایمنی ساختمان‌ها در برابر زلزله، گفت: بیش از 50 درصد ساختمان‌ها در برابر وقوع زلزله ایمن نیستند.

رجب‌زاده اضافه كرد: نوسازی و مقاوم سازی بافت‌های فرسوده نیاز به اعتبار و بودجه دارد و زمان زیادی لازم دارد تا این اقدام صورت گیرد ولی بهترین كاری كه می‌توان انجام داد اقدامات پیشگیرانه و مقابله است.

وی ادامه داد: با اقدامات پیشگیرانه و بالا بردن آموزش شهروندان در قبل، حین و بعد از زلزله می‌توان جلوی بسیاری از تلفات جانی و خسارت مالی را گرفت.

به گفته رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، در حال حاضر شهرداری تهران اقدامات خوبی در زمینه آموزش شهروندان و بالا بردن آگاهی آنها انجام داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha