نماینده مردم فسا در مجلس با انتقاد از شرایط نامناسب در اورژانس هوایی کشور، گفت: متاسفانه اورژانس در برخی حوادث شهری به دلیل ترافیک به موقع در محل حادثه حاضر نمی‌شود.

پوشش ضعیف اورژانس هوایی درحوادث جاده‌ای

سلامت نیوز:نماینده مردم فسا در مجلس با انتقاد از شرایط نامناسب در اورژانس هوایی کشور، گفت: متاسفانه اورژانس در برخی حوادث شهری به دلیل ترافیک به موقع در محل حادثه حاضر نمی‌شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،محمدجواد جمالی نوبندگانی ، درخصوص مهم ترین مشکلات بخش اورژانس و فوریت های پزشکی،گفت:  متاسفانه ایران جزء کشورهایی است که بیشترین تعداد از مصدومان تصادفات و سوانح رانندگی را در حوادث جاده ای و داخل شهری دارد، هرچند که شرایط نسبت به گذشته بهترشده و آمار کشته ها درحوادث کاهش پیدا کرده است؛ اما همچنان وضعیت در امداد و اورژانس نگران کننده است.

نماینده مردم فسا درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به افزایش پایگاه های اورژانس بین جاده ای، افزود: دربسیاری از نقاط هنوز پایگاه های اورژانس به میزان کافی استقرار پیدا نکرده و متاسفانه درحوزه اورژانس هوایی نیز درمراحل اولیه قرار داریم، یعنی همه نقاط کشور به شکل مناسبی تحت پوشش اورژانس هوایی قرار ندارد.

وی تاکید کرد: ضمن اینکه درکلان شهرها به ویژه تهران خط ویژه برای تردد آمبولانس های اورژانس وجود ندارد، بارها مشاهده شده که آمبولانس برای رسیدن به محل حادثه دقایق طولانی درترافیک بوده است، همچنین در کشورهای پیشرفته از آموزش های اولیه برای نجات جان بیمار استفاده می شود؛ این درحالی است که درکشورما دراین حوزه نیز مشکلاتی وجود دارد.

جمالی نوبندگانی با انتقاد از نبود آموزش عمومی به مردم با هدف کاهش مشکلات تا پیش از رسیدن آمبولانس به محل حادثه، ادامه داد: از سوی دیگر آموزش به بیماران خاص نیز درحوزه اورژانس مورد توجه قرار نمی گیرد، به عنوان نمونه برای بیماران قلبی دربرخی کشورها از کارت های شناسایی برای نوع کمک رسانی استفاده می شود؛ اما در این حوزه نیز درجامعه نواقصی وجود دارد.

وی با تاکید برافزایش آموزش عمومی درمسائل اورژانسی به مردم و ارتقاء سطح پوشش هوایی اورژانس، گفت: البته درپوشش جاده ای اورژانس، شرایط تا حدودی بهتر شده است.

 نماینده مردم فسا درمجلس با بیان اینکه در به کارگیری نیروی انسانی کافی برای اورژانس از سوی وزارت بهداشت هم مشکلاتی وجود دارد، افزود: برای امداد رسانی درخصوص برخی بیمارها باید امکانات و تجهیزات به میزان کافی وجود داشته باشد که باید دراین حوزه نیز اقدامات کافی برای رفع مشکلات انجام شود، البته موضوع مهم دیگر دراین حوزه استفاده قابل قبول و بهینه  از امکانات موجود است که دراین حوزه نیز باید نظارت ها افزایش پیدا کند./


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha