یکشنبه ۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۲
کد خبر: 22462

هنگامی كه هوا ناسالم است، شاخص هوای بین 100 تا 200 است كه این نشان دهنده هوای در وضعیت هشدار است، شاخص 200 تا 300 هم شرایط اضطرار را نشان می‌دهد وشاخص هوای 300 به بالاتر، هوا بحرانی است.

مدیرعامل شركت كنترل كیفیت هوا می‌گوید وقتی گفته می‌شود هوای تهران ناسالم است، یعنی شاخص هوای بین 100تا200 ویا همان هشدار است، اما اطلاق شاخص كیفیت هشدار و یا اضطرار به هوای تهران به عهده كمیته مواقع اضطرار است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا به نقل از مهار، براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهرتهران بر میزان غلظت آلاینده‌های ذرات كمتر ازده میكرون و ذرات معلق كمتراز دو و نیم میكرون نسبت به روز گذشته در همین ساعت افزوده و از میزان غلطت آلاینده منواكسید كربن كاسته شده است.

به این ترتیب میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق كمترازدو و نیم میكرون فراتر از حد مجازبوده و شاخص كیفیت هوا هم‌اكنون در شرایط ناسالم است.

با توجه به گزارش سازمان هواشناسی مبنی بر آسمانی صاف و درپاره‌ای نقاط همراه با غبارصبحگاهی انتظار می‌رود شاخص كیفیت تا ساعات ظهر درشرایط ناسالم بافی بماند.
به گزارش خبرنگار ایلنا،یوسف رشیدی مدیرعامل شركت كنترل كیفیت هوا در مورد شاخص كیفیت هوا گفت: در واقع هوای ناسالم همان هوا در وضعیت هشدار است.

او توضیح داد: هنگامی كه هوا ناسالم است، شاخص هوای بین 100 تا 200 است كه این نشان دهنده هوای در وضعیت هشدار است، شاخص 200 تا 300 هم شرایط اضطرار را نشان می‌دهد وشاخص هوای 300 به بالاتر، هوا بحرانی است.

رشیدی تاكید كرد:اطلاق شاخص كیفیت هشدار و یا اضطرار به هوای تهران به عهده كمیته مواقع اضطرار است، ولی در واقع در حال هوای ناسالم تهران در وضعیت هشدار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha